Benövningar

20121228-162930.jpg

Tar med lite gamla inlägg med övningar också. Vet att det är uppskattat! Det här är ett jättebra lätt sätt att träna baksida lår på. Det enklaste är såklart att göra det med två ben, men vill ni lägga in en extra växel (klart ni ska) så kör ni med ett ben i taget. Lårcurl på pilatesboll alltså. Upp med rumpan och hamna i samma position som på bilden, dra in bollen mot kroppen med foten och håll kvar det andra benet i luften. Kolla på Youtube om ni vill se utförandet av övningen!

Nästa övning är också en jag visat tidigare men det är en av mina favoriter! Sidosteg med gummiband säger jag. Kanske heter något fancy men ni vet ju att jag inte är någon expert! Varför jag säger det igen är för att ni gärna vill se mig göra övningar men jag är ju själv inget proffs. Så, nu har vi fått det sagt igen. Spänn gummibandet som fan genom att dra det så, sätt fötterna på gummibandet och ta små steg åt sidan med hälen lätt utåt åt det hållet du går, med foten som är på den ”aktiva sidan” då. Om du spänt bandet tillräckligt kommer du bara kunna ta ministeg. Tänk på att inte göra blinka lilla stjärna med överkroppen, du ska hela tiden vara rak i överkroppen och inte gunga åt sidorna. Bränner som fan! Titta nedanför.

20121229-225726.jpg

2 reaktioner på “Benövningar”

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *