Visar arkiv från februari 2013

Transform Your Body

20130228-231955.jpg

Sista dagen att anmäla sig idag. Kom igen nu! Ge er själva tillsammans med nästan 500 andra en extra morot för träningen. Ta en förebild med dagens tidning och skicka in till [email protected] senast idag!! För mer info: klicka här =)

Sjuklingen lever

[videofyme id=”946292″ width=”500″ height=”320″ class=”aligncenter”]

Sidosteg med gummiband.

Hej fina vänner! Är fortfarande en sjuk krabat men på bättringsvägen. Filmade denna förra veckan, och fick passande nog några frågor om hur man kör denna. Så här kommer en liten enkel instruktion, snabbvisade bara. Hoppas att ni fattar nu! Sorry att jag är lite darrig, det var i slutet av ett pass hehe =) Det här är en jättelätt övning som tar bra. Du reglerar bandet själv efter hur tungt du kan köra.

UFC Stockholm 2013

20130228-142724.jpg

Kanske liiiiiite otippat men jag har följt UFC i många år nu. Fotboll och hockey är sällan speciellt spännande för mig eftersom att det är en ganska opersonlig sport om man inte håller på något lag. Kollar man UFC får man på nära håll se blod, svett, slit och deras kamp. Det känns mer personligt? Jag älskar också när det händer grejer, och det är väldigt explosivt.

Men anledningen varför jag skriver är för att UFC intar Globen nu den 6/4. Hur coolt är inte det? Sex svenska fighters har vi också! Jag skulle vilja be er om en liten tjänst. Eftersom att majoriteten av er är tjejer och det inte finns så många tjejer som stöttar denna sport. Gå in och gilla denna sida som är ett projekt för att få en så grym klack som möjligt för våra svenska fighters! Ni kan läsa mer på sidan.

Bröst + triceps

20130227-194411.jpg

Igår tränade vi ett lättare pass med bröst och triceps. Fick lite tryck haha. Kul hur det går upp och ner. Efter varje pass med armar tänker jag att jag ska chilla med armarna, sen går det ner sig och då vill jag direkt träna mer. Börjar bli lite starkare..kul kul 🙂 Vilat hela dagen idag och kommer vila imorgon med, mår såååå dåligt =( Ska dela med mig av en bra sak jag börjat köra. Jag hatar plankan men vill bli uthållig i den med.

Kör:
2 min planka – vila 2 min
1.45 planka – vila 1.45
1.30 planka – vila 1.30

Osv, tills man är nere i 15 sekunder. Jag kan hålla ut mycket bättre om jag psykiskt vet att det hela tiden blir enklare. Jag är kass på plankan så ni kanske kan börja på ännu längre tid =) Nu ska jag lägga mig i soffan och dö igen.

Naglar

20130227-114034.jpg
Körde på lite kortare och mer naturliga denna gång. Nöjd 🙂 Ska lägga mig igen, gissa vem som blev sjuk.. Åhh