LEGDAY AGAIN

20130529-143442.jpg

Så jävla glaaaaaad!!! Känner verkligen hur endorfinerna sprudlar. Körde ett lunchpass igen och med bra uppladdning innan =) Idag stod det ben på listan och vi körde fyra övningar.

Började med knäböj. Ett set med uppvärmning (jag kör bara med stången) och sen 3×8 med 40 kg. Slutat lasta på när det kommer till knäböj då jag haft lite sådär i knäet och inte vill riskera något.
Efteråt blev det raka marklyft och ett set uppvärmning med stången sedan 3×8 och 40 kg. Jäklar vad tungt det var.
Efter det körde vi bulgariska utfall med två 7 kg hantlar och 3 set/ben. Avslutade med att köra dropset benspark tills det inte gick att köra längre. Började på 55 kg. Så kan ett benpass se ut för mig till er som undrat! Som sagt inget genomtänkt upplägg utan kör än så länge alltid på känsla bara.. Blev ganska intensivt då det är lite stressigt att hinna träna på lunchen men det blev helt perfekt =) nu äter jag en keso med lite kalkon i. Yum!

20130529-143537.jpg
Från idag.. Den andra bilden är ifrån förra veckans benpass!

11 reaktioner på “LEGDAY AGAIN”

  • elle skriver:

    var e dina skor på andra bilden ifrån??? vilket märke? såå snygga 😀

  • vilhelmina skriver:

    Hej!

    Jag undrar om du kan ge bra tips på bra kolhydratskällor som man bör och kan äta dagligen i sin kost? Har sen två år tillbaka en ätstörning, men är nu normalviktig och på rätt spår, vilket gjorde att jag helt uteslöt kolhydrater ur min kost och har lite fobi för kolhydrater (har fått för mig att man ska minska ner på det/utesluta det). Eftersom jag inte vill hamna på samma spår igen där jag utesluter kolhydrater så undrar jag vad jag ska satsa på att äta och som är bra när man tränar så jag kan uppnå resultat (dvs en muskulös kropp)

    Hoppas du vill hjälpa mig! Kram.

    • Alexandra skriver:

      Hej! Jag personligen har svårt att se att jag skulle ha någon energi utan kolhydrater. Men jag äter potatis och ris. Potatis är väl en av de kolhydratskällorna som innehåller minst kolhydrater/mängd också. Men jag tycker inte att du ska vara så rädd för att äta. Ät varierat men nyttigt och träna så får du ett sunt tänk. Förstår att det är svårt, men släpp kontrollen lite! =) Jag brukr dessutom alltid ladda med typ riskakor med skivade bananer på innan träning, för att få lite extra energi.

  • Katarina skriver:

    vilken härlig känsla det är, tänk om alla fick känna den, satan gymmen skulle vara fulla konstant och sjukskrivningarna skulle minska dramatiskt! ;D du är grym tjejen! 🙂

  • Pia Sabine skriver:

    Godt gået! :O)
    Jeg skal træne ben i morgen, det skal blive godt :OD

    <3

    Pia Sabine

  • Ida skriver:

    Hej Alexandra! Älskar din blogg, du är en så stor inspirationskälla. Du har skrivit att du inte dricker så mycket alkohol och jag antar att du inte röker heller, skulle inte du kunna skriva lite mer om det. Jag försöker vara så hälsosam som möjligt men alla mina vänner kedjeröker, afterworkar och går ut på krogen hela tiden. Jag vill verkligen inte tappa kontakten med mina vänner men inte förstöra min kropp bara för det. Har du tips på vad man kan säga till dom, så vi kan hitta på lite andra saker!

    • Alexandra skriver:

      Hej tjejen! Det finns väl inte så mycket att skriva om det.. Jag har druckit mycket och även testat på att röka och snusa. Alla får göra som dom vill, men att tillsätta gift i kroppen känns inte så aktuellt för mig längre. Inte läge att skylla på att man är ung och dum heller längre, sedan så tar jag några glas ett par gånger/år. Men jag tappar så mycket på att göra det, inte värt att göra det som en vana. Du kan ju gå ut på krogen fast utan att dricka. Vi går ut ibland, trots att ingen av oss är ute efter att bli aspackade. Men jag förstår att det är svårt. Jag umgås helst med likasinnade, men kanske du kan få dina vänner att få upp ögonen för träning?

  • Gabriella skriver:

    Hej! Härligt med benpass! Ett tips bara jag vill ge dig är att kontrollera tekniken. Kan vara vinkeln på bilderna men är du noggrann att se till att knäna inte går utanför dina tår? Det ser nämligen ut så i knäböjen. Du ser ut att luta framåt med smalbenen vilket leder till att knäna hamnar utanför tårna och du belastar dina knän fel och kan få mycket problem där. I knäböj, marklyft, utfall eller vilken övningen som helst där du böjer benen ska aldrig knäna går utanför /framför tårna. Mycket viktigt. Har du problem att hamna rätt så prova att stretcha höften så kommer det gå fint.
    Toppenfin blogg och lycka till med träningen.!
    Kram Gabriella

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR