Visar arkiv från juni 2013

EN HELG PÅ LANDET

IMG_2079 IMG_2080 IMG_2083 IMG_2090 IMG_2096 IMG_2101 IMG_2114-001 IMG_2127 IMG_2133 IMG_2137 IMG_2155 IMG_2175 IMG_2177-001 IMG_2188 IMG_2191 IMG_2198

Varit utan telefon sedan igår morse, lite abstinens =) Så inte för att min blogg räddar liv om jag bloggar, men förlåt att jag varit frånvarande! Här kommer en bildbomb från helgen. Vi var utanför Sala på Filips familjs landställe. Har paddlat kanot, ätit massor, fiskat, åkt motorbåt, badat jacuzzi, bastat, spelat spel och skrattat non-stop!

TACK för i helgen världens finaste människor. Så välbehövligt 🙂 Och så vackert.. Skulle gärna stannat kvar lite. Nu har jag tränat och ätit, ska hjälpa Ako med sin mat sedan hoppa i säng. Jag ska träna 08.30 imorgon. S k ö n t 🙂

Gym time!

20130629-085428.jpg
Haha, kul pose bakom? Okej att jag är lite hjulbent men…

20130629-085417.jpg

Egentid på gymmet. Första passet innan 09.00 på länge. Grym start på dagen! Hoppas att ni vaknar på bästa sätt.. 🙂 Hörs senare, nu ska jag köra!

20130629-085423.jpg

SALE

SALE

SHORTS – 499:- 299- HÄR. SWEATER 649:- 399:- HÄR

Tack för tipset Kristina. Tänkte dela med till er också =) Bloggade om dessa för någon månad sedan, och nu är de på rea! Sjukt snygga!

Back me up

20130628-115544.jpg 20130628-120312.jpg

Åt pannkakor i veckan innan detta pass.. Tack lampan också 😉

Jag är väldigt glad idag. Fick ett brev på posten som gjorde mig väldigt lättad. Nu ska jag äta lunch! Idag är en fullspäckad dag.. Hoppas att ni har en fin fredag! Kul att mitt inlägg igår uppskattades =)

7 ENKLA TIPS

För att gå ner i vikt:

  • En powerwalk varje morgon

Varför just på morgonen? Jo, för att din kropp inte ätit någonting på kanske 10-12 timmar, dina glykogen-nivåer är väldigt låga och kroppen måste använda din andra energikälla efter kolhydrater, vilket är fett och därför är det optimalt för att förbränna.

  • Ät potatis istället

Potatis är ett exempel på en kolhydratskälla som innehåller lite kolhydrater per 100 g, 17,5 g / 100 g kokt potatis i salt för att vara exakt enligt livsmedelsverkets hemsida.

  • Koffein

Koffein höjer din kroppstemperatur och ökar förbränningen. Därför brukar många dricka en Celsius/ en svart kopp kaffe innan cardio. Celsius innehåller även fler ämnen just för att öka förbränningen, men det gör dig också mycket piggare såklart.

  • Näringsrik kost

Glöm inte att få i dig alla vitaminer och mineraler du behöver. Många glömmer bort att vitaminer behövs till bl a förbränningen där B-vitamin är väldigt viktigt.

  • Protein, protein och protein

Glöm inte bort att din kropp behöver protein för att kunna bygga upp muskler. Många som ”svälter sig” skippar maten i princip helt och då får man ingen vacker kropp. En perfekt viktnedgång gör man succesivt, med planering och utan att tappa för mycket muskelmassa.

  • Var inte rädd för kolhydrater

Kolhydrater är trots allt en väldigt bra energikälla. Jag laddar alltid med kolhydrater innan mina styrkepass och älskar energin det ger mig!

  • Alkohol

En Long Island Ice Tea innehåller 740 kcal.. Kanske inte den drinken du dricker, men det är bara ett exempel på en kalorifälla. Alla får dricka om dom vill såklat, men om man verkligen vill må bra kanske man borde överväga om det verkligen är värt att dricka sig aspackad var och varannan helg..

Det här är mina personliga tips.. Det fungerar säkert jättebra med andra upplägg för andra. Jag tror att kroppen helt enkelt mår bäst av varierad kost och att skippa socker och alkohol i stora mängder, träna mycket och skratta ännu mer. Många har efterfrågat ett sånt inlägg. Ska göra ett om viktuppgång nästa gång.. Mer mitt forum! 🙂

 

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR