7 ENKLA TIPS

För att gå ner i vikt:

  • En powerwalk varje morgon

Varför just på morgonen? Jo, för att din kropp inte ätit någonting på kanske 10-12 timmar, dina glykogen-nivåer är väldigt låga och kroppen måste använda din andra energikälla efter kolhydrater, vilket är fett och därför är det optimalt för att förbränna.

  • Ät potatis istället

Potatis är ett exempel på en kolhydratskälla som innehåller lite kolhydrater per 100 g, 17,5 g / 100 g kokt potatis i salt för att vara exakt enligt livsmedelsverkets hemsida.

  • Koffein

Koffein höjer din kroppstemperatur och ökar förbränningen. Därför brukar många dricka en Celsius/ en svart kopp kaffe innan cardio. Celsius innehåller även fler ämnen just för att öka förbränningen, men det gör dig också mycket piggare såklart.

  • Näringsrik kost

Glöm inte att få i dig alla vitaminer och mineraler du behöver. Många glömmer bort att vitaminer behövs till bl a förbränningen där B-vitamin är väldigt viktigt.

  • Protein, protein och protein

Glöm inte bort att din kropp behöver protein för att kunna bygga upp muskler. Många som ”svälter sig” skippar maten i princip helt och då får man ingen vacker kropp. En perfekt viktnedgång gör man succesivt, med planering och utan att tappa för mycket muskelmassa.

  • Var inte rädd för kolhydrater

Kolhydrater är trots allt en väldigt bra energikälla. Jag laddar alltid med kolhydrater innan mina styrkepass och älskar energin det ger mig!

  • Alkohol

En Long Island Ice Tea innehåller 740 kcal.. Kanske inte den drinken du dricker, men det är bara ett exempel på en kalorifälla. Alla får dricka om dom vill såklat, men om man verkligen vill må bra kanske man borde överväga om det verkligen är värt att dricka sig aspackad var och varannan helg..

Det här är mina personliga tips.. Det fungerar säkert jättebra med andra upplägg för andra. Jag tror att kroppen helt enkelt mår bäst av varierad kost och att skippa socker och alkohol i stora mängder, träna mycket och skratta ännu mer. Många har efterfrågat ett sånt inlägg. Ska göra ett om viktuppgång nästa gång.. Mer mitt forum! 🙂

 

29 reaktioner på “7 ENKLA TIPS”

  • Lina skriver:

    Kan du skriva ett inlägg om hur man kan få ”the gap” ?

    • Kalle skriver:

      Går du ner i vikt och tränar rumpan lite extra så får du automatiskt ”the gap”

    • Fanny skriver:

      ”The Gap” får du om du svälter dig själv

    • mix skriver:

      pffft… om du har breda höfter så får du ”””THE GAP””” (lol varför..) genom att banta bort dina muskler och fett. om du har smala höfter måste du ha en bmi av kanske 14 att ”lyckas”. who cares om att fåt the gap när man kan ha fina muskulösa ben? ARGHHH blir så irriterad av detta :D:D:

      • Alexandra skriver:

        Som du skriver är det väldigt individuellt. Jag har alltid haft ett mellanrum, med eller utan BMI 14. MAn kan dock ha ett mellanrum och muskulösa ben..

        • mix skriver:

          Men Alexandra du har ju breda höfter? Finns tjejer som har smala höfter och en rak kroppsform och då måste man ha väldigt lite fett och muskler att få the gap

          • mix skriver:

            och alexandra vill bara tillägga, inte att det finns nåt fel med det men du är lite hjulbent och kan ha muskulösa ben utan att se ut eh..tät. sorry det där låt hemskt, ville inte vara elak mot dig men så är det bara, att ha the gap ligger mest i genetik och kroppsform (speciellt när man redan är normalviktig)

  • Diman Dilir skriver:

    Kan man dricka proteinshake istället för vissa måltider? som måltidsersättnig tänkte jag? För då blir det lite som nutrilette och så?:)

    • Alexandra skriver:

      Proteinpulver är ett tillskott. Du bör inte byta ut din vanliga kost mot tillskott. Försök få i dig så mycket protein via maten som möjligt, om det inte är tillräckligt så kan du dricka en shake som mellanmål. Men varför vilja dricka något istället för att äta en måltid? Lägg om din kost istället är mitt tips 🙂

  • Sandra skriver:

    Hur blir man av med sötsug? Dricker cola varje dag och gör jag inte det så blir det choklad istället. Får nästan panik om jag inte får det.
    Sen vet jag inte hur jag ska få min hjärna och kropp att göra det jag vill när det väl gäller. Att t ex skita i colan, eller att faktiskt laga mat istället för att äta ute!
    Grrr….frustrerad!

    • Alexandra skriver:

      Socker är beroendeframkallande som t ex nikotin. Du måste sluta helt med socker och avvänja dig. Krom ska vara bra mot sötsug men det tar inte bort det helt. Självdisciplin! 🙂

  • Therese skriver:

    ÄLSKAR INLÄGGET! TACK 😀

  • Zeina skriver:

    Tusen tack för inlägget 🙂 , Älskar din blogg. Kram!

  • Kristin skriver:

    Åh takk for supre tips! 🙂

  • Originalet skriver:

    Gillar sånna här inlägg, enkelt men ändå bra!

  • Caroline skriver:

    De va ungefär i den stilen jag gjorde och jag tappade 10kg på sex månader 🙂 Jag har fortfarande kvar min nya lättare vikt så här ett år efter och mår bättre än någonsin. Nu tränar jag för att bli fit, dina inlägg och bilder ger mig ny motivation varje dag. Tusen tack för en fantastisk och inspirerande blogg!

  • h skriver:

    Hur länge skulle du rekommendera att man powerwalkar på morgonen? För att se några resultat:)

  • jenny skriver:

    heej! vart har du köpt den vita sportbhn?

  • Gudny Valborg skriver:

    Love your blog! I will definitely be a regular reader 🙂

    gudnyvalborg.blogspot.com

  • Alma skriver:

    Hur många dagar/mornar anser du att man ska PW i veckan på 1 h för att se lite resultat? Så sjukt bra blogg, väldigt motiverande och du är dööösnygg samt har hjärnan med dig. Perfect combo gurl!

    • Alexandra skriver:

      Desto snabbare/bätre resultat du vill ha ju mer får du kämpa 🙂 Jag skulle gå varje dag om jag ville tappa vikt! Tack raring!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR