BEN

20130922-092145.jpg 20130922-091855.jpg

Ha ha. Jag har mottagning i sängen. Alla sover förutom jag, så försöker blogga lite =) har det så skönt och avslappnande här.. Igår åkte vi till sats i Västerås och jag körde mitt första riktiga benpass sedan innan Dubai. I Dubai fanns inte allt jag ville ha, och efter det har jag ju varit sjuk. Jag tog beslutet att vila i veckan då jag inte kunnat äta så mycket som jag behöver. Fick en fråga om att träna när man är sjuk.. Jag lyssnar alltid på min kropp! Är jag förkyld då kanske jag tränar om det känns bra, men vilar sjukt långt mellan varje set. Har jag dock inte ätit bra är jag stenhård med mig själv, ingen träning.

Igår körde jag frontböj 10 rep * 3 set 40 kg. Ako kollade mig och tekniken kändes bra. Jag gick djupt utan att tappa höften som jag ibland gör när det blir tungt och djupt. Körde sista set på 30 kg och körde så många jag klarade. Sedan blev det bulgariska utfall, liggande lårcurl, benspark och inget mer.
Det var ett grymt pass och hela benen och rumpan pulserade efteråt. Den känslan, aaaaah! Jag älskar den!!! Jag älskar att träna ben. Jag har börjat komma ikapp framsidan med baksidan styrkemässigt, även fast jag är svagare i baksida lår än.
Fokuserar ni på att vara jämnstarka?

9 reaktioner på “BEN”

  • cecilia skriver:

    Hej 😀 diggar din blog super mycket! 😉 skulle du kunna lägga upp ett inlägg där du skriver om dina matvanor, tankar kring mat, någon grym diet osv…? och så undrar jag varifrån du får inspiration? 🙂 tack på förhand 🙂

  • diddi skriver:

    Hej, hur vet man om man är jämnstark?

  • emma skriver:

    Hur kommer det sig att du kör frontböj istället för vanliga? För att fokusera mer på quadsen eller är det någon annan anledning? 🙂

    • Alexandra skriver:

      Vill inte tappa överkroppen. Tycker att det är svårare att göra fel i frontböjen, det blir bättre fokus på teknik för min del i alla fall och lättare att ha en snyggare teknik =)

  • Julia skriver:

    Hej Alexandra! Jag blir alltid jätteinspirerad att få de där benen/ den där rumpan som man alltid drömt om, när du gör sånna här inlägg. Problemet är det att varje gång jag försöker öka vikten på t ex benpressen får jag jätteont i knäna. Vet du om jag gör något fel, eller kan ens kropp bara klara en viss vikt? Skall jag bara köra mer repetitioner? 🙂
    Tacksam för svar!

    • Alexandra skriver:

      Julia! Jag skulle rekommendera dig att gå till någon som är duktig på det.. Hört att Optimal Fysik bl a kan kolla upp vart problemet sitter och vad det beror på.. Jag hade ont i knäna när jag körde mycket fokus på framsida och glömde bort baksidan, mina knän knakade mer då.. Se också till att värma upp noga. Kram

  • amanda skriver:

    fina du!

    körde oxå ben idag! älskar känslan när man knappt kan ta sig uppför trappan när man är färdig med sina set 😀

    undrar oxå hur du arbetar för att ta reda på om du är jämstark? kram!

    • Alexandra skriver:

      Det märker jag i kroppen. T ex är jag starkare i axlar än i lats, då vill hela tiden axlarna dra istället för latsen. Kompenserat det med fokuserad träning. I benen är jag sjukt stark i benspark, medan liggande lårcurl exempelvis är något jag är väldigt svag i. Jag håller på att köra mycket baksida för att komma ikapp. Känn efter i kroppen bara 🙂

Lämna ett svar till amanda Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR