BOOTY BUILDING

 

Jag har tjatat om denna övning förut. Men det är är en riktig asskiller! Jag kör numera med 20 kg, men jag kan lova er att är ni nybörjare kommer ni känna pumpen även om ni kör utan vikter.

Några tips jag brukar försöka tänka på:
– Tappa inte höften.
Ett tips jag fick från Marcus var att spänna den andra skinkan på vägen ner för att motverka just detta.
– Foten bakom är bara till för balansen, inte för belastning.
– Kontrollerat och med kontakt, om ni inte känner i rumpan testa ändra vikternas placering.

22 reaktioner på “BOOTY BUILDING”

  • Celia skriver:

    Hej. Du är min störta inspiration när det kommer till träning och kost och jag vill verkligen bättra mig och min hälsa. Du brukar ju lägga upp övningar och vad du gör under ett pass. Men skulle du kunna lägga upp hur din träning ser ut per vecka? ( Dvs.. Måndag – 20 min intervaller följt av ben & rumpa, Tis – Etc etc, du fattar?)
    Är nämligen intresserad över hur mycket du väl tränar.
    Tack på förhand. Och tack för din fantastiska blogg. Du motiverar verkligen.

  • Melanie skriver:

    Hey! Could you make a post about your favorite gym bag, gym pants and gym shirt? (Or all favorite gym clothes / accessories) Also, post about your favorite make-up that you use during the week (Foundation mascara, etc) would be really nice! You are so beautiful and the greatest source of inspiration! I’m sorry for my bad english! 🙂

    • Melanie skriver:

      Or, if you dont want to make a separate post to them, could you please link/tell to some of your favorite accessories and makeup here? 🙂

  • melinda skriver:

    hur många repetitioner och set gör du?

  • Sarah skriver:

    kul med video! 😀 vart har du köpt tightsen? Sjukt fina!

  • signe skriver:

    tack för det här! :)) provade att göra 20 på vardera utan vikter, haha det var verkligen jobbigt! ska göra sånt här varje vecka nu!

  • Anonym skriver:

    Hej Alexandra!
    Jag måste bara dela med mig av mina tankar kring dig och din blogg. Du är en sån otrolig inspirationskälla och till skillnad från en del andra träningsbloggar ger du varken ångest eller utstrålar någon slags ”hets” till att börja träna eller leva hälsosamt. Du är ren inspiration, rakt av. När jag ser kommentarer om dig som till exempel ”oj, nu tycker jag att du ser lite väl smal ut, ska du inte försöka gå upp i vikt?” eller ”vart tog alla kvinnliga former vägen?”, blir jag lika förvånad varje gång över hur andra människor tror sig ha rätten att kommentera eller kritisera din kropp, eller folks kroppar överlag för den delen. Det spelar ingen roll om man är tjock, smal eller muskulös – absolut ingen har rätten att kommentera hur DU ser ut.

    Jag har själv lidit av ätstörningar i många år men är nu frisk efter hårt kämpande och slit. Är otroligt glad över att jag hittade din blogg för du har inspirerat mig till att finna passion i träningen och jag tror att jag faktiskt börjar förstå vad det innebär att vara hälsosam. Idag tränar jag inte för att jag har ätit en kaka och fått ångest, idag kräks jag inte upp min mat, idag svälter jag mig inte, idag hetsäter jag inte, idag tränar jag inte ett hårt kickboxningspass på 70 min trots att jag bara har ätit en bar på hela dagen. Idag tränar jag för att jag älskar att komma till gymmet. Jag blir harmonisk där. Jag tänker på vad jag äter, absolut. Jag ger min kropp vad den vill ha, det vill säga ordentlig mat. Mycket protein, lite kolhydrater och fett. Ingen alkohol och ingen tobak och jag unnar mig godsaker när jag känner för det, utan någon ångest. Jag skrattar, ler, är lycklig och börjar känna mig stark i min kropp efter att jag misshandlat den i flera år. TACK för att du delar med dig. Kram

    • Alexandra skriver:

      Åh vad glad du gör mig, fina människa! Det är precis sådant som inspirerar mig och får mig att fortsätta dela med mig av det som sitter lite djupare.

      Bra jobbat och fortsätt i samma riktning, helt rätt inställning! Stor kram till dig

  • Lovisa skriver:

    Grymt! 🙂 Hur brukar du lägga upp vilodagarna? Kör du någon gång längre viloperioder? 🙂

    • Alexandra skriver:

      Jag planerar inte in dem, de brukar bara ske. Typ i förrgår flyttade jag hela dagen och hann inte. Det är alltid något varje vecka 😉

  • Sofia skriver:

    Åh! Mer videoövningar!
    Och tack för all inspiration! 🙂

  • Fala skriver:

    What is your favorite perfume? 🙂

  • J skriver:

    hej!
    jag har skrivit tidigare, men då under juiceveckan:) nu till nått annat. Jag tänkte bara kolla på hur du ser på användandet av aminosyror? som jag förstått så ”har du dom med dig överallt”:) Hur ofta, och kör du endast med Aminus från BMR?

    Kram sköt om dig:)

    • Alexandra skriver:

      Dricker Duramax efter och under passen. Animus är en PWO men den innehåller också aminosyror. Jag brukar inte använda PWO så ofta 🙂

  • Viktoria skriver:

    Hej! Jag förstår inte vad som menas med att ”tappa/behålla höften”.. Alltså jag har förstått så långt att det nog har att göra med stödet från bålen osv, men hur vet man om man har det eller inte? Ska man känna det på något sätt, syns det eller vad?
    Det är speciellt i samband med squats jag har hört det och jag skulle vara sååå tacksam om du kanske kunde förklara på något sätt? Bästa hade ju varit att få visat för sig skillnaden så att man ser men jag har ingen så kunnig i min närhet som kan visa mig :/ Därför vänder jag mig till dig 🙂
    Ha det bra!

    • Alexandra skriver:

      I denna övning innebär det att ena sidan av höften åker uppåt för min del. Det handlar om att hålla stilla höften i rörelsen, i en stadig position genom att spänna bålen och arbeta stabilt. När jag lägger på för mycket vikter kan jag klara det men höften skjuter ut, så då får jag helt enkelt sänka tills jag är mogen att öka. Svårt att förklara för mig som bara är en rookie 😉

  • Lovisa skriver:

    Alltså det ska kännas i rumpan på benet som är fram då alltså? För det känns i princip bara i mitt framlår och inget i rumpan, så gör jag något fel eller finns det någon annan anledning? (ps. du är grym insperation tjejen, keep up the good work :))

    • Alexandra skriver:

      Ju längre fram du har vikterna desto mer belastning hamnar på låret, så uppfattar jag det i alla fall. Testa ställ dig närmre/längre från bänken. Känn efter!

  • Josefine skriver:

    Vilket trevligt inlägg, mer sånna här rena träningsinlägg tack. Du är bäst Alexandra!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR