Visar arkiv från oktober 2013

JUMP, JUMP

Dödens hopprep. Det är testvecka på fit4life och tisdagens pass bestod av:

50 st burpees
50 st kettlebell swings 16 kg
50 st Situps
50 st double unders

Eftersom jag har klarat en DU doubleunder i hela mitt liv, det innebär att hoppa ett hopp men att hopprepet ska gå två varv, så körde jag singelhopp fast 100 st. Passet hade varit lugnt om det inte vore för dom där jobbiga Burpees (arna?) i början av WODen. Under uppvärmningen körde vi massa armhävningar osv så jag som är väldigt svag i bröstmusklerna var helt slut redan innan passet. Det fina med Crossfit är att man är tvungen att göra det man hatar, och oftast hatar man det som inte går bra.. Från att kunna göra en armhävning på knä kör jag bara riktiga armhävningar nu. Stort framsteg för mig, trodde aldrig jag skulle klara det. Hade heller inte blivit bra på det om jag fortsatt ”glömma” att träna bröst 😉

Dessa jäkla hopprep.. Snurrar alltid in i mig.. Haha! Men jag har fått ett eget hopprep av Ako, det är rosa handtag och då kanske det blir roligare att träna på det =) Det är så himla tacksamt att ha en daglig pepp från honom, och jag ger honom samma tillbaka. Jag vet att i många förhållanden där bara ena personen tränar så blir den andra personen irriterad och har svårt att stötta det då det tar väldigt mycket av ens tid. Jag beundrar människor som kämpar på för sin egen skull trots att det inte finns något stöd hemifrån.

Nästan alla i min omgivning har börjat träna, och i mitt närmsta umgänge är det nästan ingen som dricker heller. Mina vänner som inte tränar lika mycket och som lever annorlunda stöttar mig och förstår mina prioriteringar på samma sätt som jag stöttar deras. De som inte kunnat göra det har jag faktiskt prioriterat bort. Skulle aldrig ifrågasätta någon, men att försöka motivera lite är en annan sak =) Jag har inte speciellt mycket tid att gå och fika eller lust att gå ut, oftast tränar jag tillsammans med de i min närhet. Det är ett val jag gjort, och jag älskar mitt liv och mina rutiner. Jag har aldrig blivit så lycklig av något! Jag har testat hänga ute tre dagar i veckan, inte ha några rutiner och äta vad som helst utan planering, när jag känner för det. Ont i ryggen och svag i kroppen, inte känna mig glad för vad jag ser i spegeln. Jag har såklart brister och komplex, men jag tittar i alla fall tillbaka på en starkare individ och kvittot av många timmars slit när jag ser mig i spegeln idag, så jag känner mig ändå alltid lite stolt. Hur ser er omgivning på ert levnadssätt?

WORKOUTFIT

Whoop whoop! Eller mera poohW poohW, spegelbild hehe. Kolla vad jag fick budat igår från Gina Tricots huvudkontor.. Byxorna och sporttoppen kommer ut i butik om 2 v. Tröjan finns redan ute! På tal om det, ni som inte hann köpa några WORKOUT-byxor så hälsar tjejerna på kontoret att de kommer ut igen v 46.

Svart och Orange.. Går jag i Halloween-anda? Tjena pumpan 🙂 Nej men verkligen jättefina. Jag kör S på byxorna (yes, XS-tiden är typ över), M i toppen och XS i tröjan. Fina va?

SUGAR IN THE MORNING

Vaknade imorse med världens sug efter något. Så nu har jag ätit min protein+kvarg och mumsar i mig dessa. Jordgubbar doppade i Nutella! Mitt begär stillades rätt snabbt, men A vägrar svika sin diet så jag får väl så lov att äta upp resten 😉 Har städat sedan jag vaknade så jag har säkert förbränt lite extra, haha. Min syster och bror kommer till oss imorgon! Eftersom jag är gladiator-änka (haha) i helgen passar det perfekt..Nästa sväng tänkte jag dock följa med upp till Sundsvall. Ett snabbt stopp i Umeå innan tror jag dock! Saknar mamma och pappa en massa, vet inte om jag kan hålla mig till jul =) Igår blev det ett tufft crossfit-pass. Berättar mer om det lite senare.. Nu ska jag äta och städa lite till.

AVOCADO SMOOTHIE + protein

20131029-161122.jpg

Har ni någonsin testat smoothie med avokado? Om inte – ni har missat något! Avokado är något jag försöker få i mig så mycket som möjligt av. Det innehåller bl a Omega-3 som jag skrev tidigare om. Avokado är riktig superfood och innehåller även massa antioxidanter, E-vitamin, kalium, folsyra, Vitamin A, B, C och magnesium. För oss som har svårt att få i oss tillräckligt är det ett otroligt bra sätt att fylla ut den vardagliga kosten.

/ Avocado is rich of antioxidants, omega-3, vitamin A, B, C and E. it also contains magnesium, potassium, folic acid and a lot of good fat. This smoothie is really good and sweet. /

Jag försökte återskapa en smoothie jag fick i Dubai med avokado. Den var mycket sliskigare 😉 Proteinpulvret är valfritt, jag skulle nog ändå tillsätta lite vanilj för att få den så god som möjligt. Jag använde BMR Vanilla/Pear som vanligt. Stevia gör den söt utan att behöva tillsätta massa socker.

20131029-161135.jpg
(3 dl = around 1 1/2 cup)

RUTINER

Finns att köpa här.

Jag har förätit mig på lax, typ den enda fisken jag verkligen tycker om =( Äter tre st Omega-3 tabletter varje morgon för att få i mig fiskolja.

Omega-3 är bra för:

    • Sänkning av blodfetter och blodtryck och minskad risk för hjärt- och kärlsjukdomar
    • Bibehåller blodkärlens elasticitet (bra för blodcirkulationen)
    • Hjärnans kapacitet förbättras
    • Ökar mängden serotonin (en må bra-substans) i hjärnan och lindrar depressioner
    • Bekämpar inflammationer i hjärnans celler och blodkärl
    • Cellmembranen blir mer mjuka och elastiska
      (Källa)

Äter ni några vitamintillskott? Jag är dålig på att äta vitaminer och allt i pillerform utöver detta. Äter dock så mycket och varierat så jag tror att jag får i mig det mesta via kosten. Även aminosyrorna innehåller både b6 och b12.

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR