HEMMA – mobilblogg

20131126-181622.jpg

Helt galet vad livet ändras från dag till dag.. Längtar efter att få göra vad jag älskar och jobba hårt för det.
Vi har haft det fantastiskt i Sundsvall och full fart hela tiden. Det har för oss anhöriga känts lite som ett kollo. All trötthet kombinerat med konstiga händelser har lett till okontrollerade skrattfester. Jag älskar att skratta från magen och inte kunna sluta.. Kändes lite vemodigt att åka ”hemåt” från dessa fantastiska människor men nya äventyr står på tur! =) Hoppas att jag en dag verkligen kan börja trivas i Stockholm bara. Veckan är helt full så kommer inte hinna tänka efter så mycket ändå.

Jag är så sugen på något nytt i min träning men jag vet inte riktigt vad. Önskar att jag hade någon gammal sport jag lagt på hyllan jag kunde återuppta. Tränar ni något utöver styrketräningen? Har ni något tips? Jag behöver nya mål i mitt liv med utveckling och träning är perfekt för det.

20131126-183941.jpg

Hyfsat välpumpade armar efter ett armpass på Ego-gym. Helt sjukt vilken skillnad det kan bli, det gjorde nästan ont i mini-biccarna.

20131126-184211.jpg

34 reaktioner på “HEMMA – mobilblogg”

  • Lena skriver:

    Kan tipsa om roller derby. Det är rätt så utmanande 😉

  • Sanna skriver:

    Kanske klättra, finns ju många bra klätterväggar 🙂 pole dance haha, sjukt bra träning faktiskt ju! Kanske inte super utmanande men något nytt i träningen 🙂

  • louisebiszczak skriver:

    poledance! sjukt kul och utmanande!

  • Isabelle skriver:

    Boxing! 🙂

  • Johanna Pettersson skriver:

    Jag älskar verkligen din blogg! Du känns som en tjej på båda fötterna på jorden och har en sund inställning till både träning och mat.
    Du är verkligen en förebild för mig som försöker leva ett hälsosammare liv! 🙂 Kram

  • Sanna skriver:

    boxning skulle jag säga, det är ju underbart att få ut agg oxå medans man tränar hårt som fan 😉
    el varför inte en lagsport…då får man nya bekantskaper oxå och det blir som att hänga med härliga människor när man tränar

  • Aaa skriver:

    English please 🙁 I don’t understand a word your saying..

  • Joanna skriver:

    Jag boxades ett tag och det var sååå kul! Verkligen bra när man vill ta ut sina aggressioner och det är ju dessutom jättebra träning. Med tanke på dina armar så tror jag du hade fixat det galant, skulle dock vara synd om något hände med ditt fina ansikte haha!

  • milica skriver:

    dans är något roligt, kanske inte så utmanande dock. men polefitness skulle oxå va kul att pröva 🙂

  • anna skriver:

    Vad är bubblorna på din mage?

    • Mimmi skriver:

      Hej Anna! Dessa bubblor du syftar på förstår jag inte riktigt vad det kan vara.
      Det enda jag ser är en mage med utbullande magmuskler och ett par ådror på sina håll. Alla är vi olika med olika förutsättningar där muskler ter sig på olika sätt. En vältränad mage ser inte automatiskt ut som ett sexpack från filmen 300. Alla har vi olika symmetrier, utseenden och svårigheter med att plocka fram det som går. Jag vet efter att ha följt Alexandra ett tag att det är få som kämpar som henne med speciellt magen för att få fram musklerna mer, med kost och träning.
      Din kommentar är lulligt skrivet, det är svårt att veta ifall du inte vet hur muskler ser ut eller om det är ett försök till att såra

      • Alexandra Bring skriver:

        Tack Mimmi! Förstod inte heller riktigt. Mina muskler är inte helt symmetriska men vad ska man göra =) Tack för din kommentar!

        • Julia skriver:

          Åh jag måste bara lägga mig i när jag läste detta! Mimmi och Alexandra svarade väldigt bra på detta. Det jag ser när jag ser dig Alexandra är självklart en tränad och hälsosam kropp. Men om jag får tillägga så ser man på bilderna genom ditt ansikte och ögon hur bra du mår, de lyser genom dina ögon hur roligt du tycker det är och det är väldigt hälsosamt. Hälsa är mer än en snygg kropp. Tack för en bra blogg! 🙂

  • Rebecca skriver:

    Jag simmar! Perfekt komplement till styrketräning då det är så skonsamt för kroppen och mjukar upp musklerna. Jag älskar det! 🙂

  • Andrea skriver:

    Hej Alexandra!

    Började följa dig här om dagen! mycket att läsa men är ikapp snart!
    Nu en fråga angående träning! mamma till 3 barn som gått upp rejäl i vikt och därmed fick man en gigantisk mage som numera inte ser ut som den gjorde för några år sedan, jag undrar vad kan du ge mig för övningar för att försöka få min mage som den var för, jag har lätt att få muskler men svårt med tid då man har 3 barn.
    Tacksam för alla tips!

    • Alexandra Bring skriver:

      Kommer fler övningar för mage snart. Annars kan du kika in i kategorin ”träning och övningar” för tidigare inöägg. Kram!

  • Emilie skriver:

    Klättra! Det är sjukt kul och utmanande 🙂

  • Annie skriver:

    Jag håller på med tennis utöver styrketräning vilket jag tycker är jätteroligt och utmanade!

  • Mia skriver:

    Hittade din blogg i dag. 🙂 väldigt inspirerande. Tränar ocå styrka och lite allt möjligt inte på långa vägar lika ”fit” som du.. men jag är super sugen att testa triathlon! 🙂

  • Elin skriver:

    Hej! Och wow vad snygg du är!

    Behöver hjälp med svar på en fråga! Jag hade tänkt börja med 5:2 dieten, väger 65 kg, är 1.66 lång och mitt mål är att gå ner till 60. Funderar hur lång fastan ska vara? Läser lite olika och oftast 24 h, men blir det inte egentligen  36 h en fasteperiod varar med 500 kcal? 

    Jag tänker att man äter kanske kvällsmat innan man lägger sig, sedan fastar man ju hela natten, 500 kcal den dagen och sedan ytterligare en natt med fasta? Dvs 2 nätter och en dag. 

    Eller hur funkar det? Har läst 24 timmar och då blev jag lite konfunderad. Äter man då ex lunch på måndagen och sedan är fasteperioden till nästa lunch? 

    Jag funderar på att köra när jag jobbar natt, har minst hunger då. Men då blir det ju helt plötsligt 2 vakna nätter och en sovande dag. Känns helt plötsligt lite jobbigt, dvs 24 h fasta + 12 timmars fasta med sömn… 🙂 Tacksam för svar! Med vänlig hälsning, Elin

    • mikaela skriver:

      Varför frågar du henne om det här? Du går ner med att äta halsosamt med ungefär -500kcal underskott och 3-5 gånger styrketräning/vecka. Mvh, 165cm före 68kg, nu 61kg.

    • Alexandra Bring skriver:

      Jag har ingen koll på dieter tyvärr och fel person att fråga =)

  • Martina skriver:

    Hejsan, vet du några bra skor till gymmet?
    Har bara pw-skor och löparskor, båda i nike! 🙂
    Saknar riktigt bra skor till gymmet, speciellt till ben och styrketräning

  • Klara skriver:

    I know how you feel! For 4 months my workouts consisted of a bodybuilding workout split (leg day, chest/tris day, back/bis, cardio), but I got so bored of that and was searching for something more.. Then I started to learn the Olympic lifts (snatch and clean & jerk) and working out has gotten so fun again! You should definitely try learning the Olympic lifts if you haven’t already. It’s cool cause it’s not just about strength, it’s combining strength, speed, and power into one super quick lift – so fun!!

  • Anna skriver:

    Hejj! Har själv kört thaiboxning på en klubb vid openplan några gånger och är helt fast! Drog mig för att gå dit först men sen visade det sig att en kollega körde där så hon fick med mig och nu går jag dit själv också. Sena pass vilket gör det lätt att hinna om man jobbar 🙂 sjukt kul tips! Testa i alla fall 🙂

    Kram

  • Amanda skriver:

    Du är ju så sjuuuukt snygg människa! Avundas dig faktiskt 😉

  • Julia skriver:

    Förutom hittar den här grymma träningsbloggen hittar ni mer träning på http://www.jjuliabergstrom.blogg.se
    Just nu kan ni vara med och påverka vad det ska skrivas om. Att gå ner i vikt? Att gå upp i vikt? Övningar? veckans utmaning eller veckans kost? Vad tycker ni? Gå in och kika 🙂

    Kram, Julle!

  • danne skriver:

    wow vad snygg kropp du har! Du ser inte anorektisk ut och pinnsmal och det är skitsnyggt! Snyggt med former på en kvinna 🙂

  • Therese skriver:

    Jag måste tipsa om cheerleading. Jättebra kombination av styrka & kondition med både gymnastik, dans och akrobatik. Man kan hela tiden utmana sig själv med nya skills. Jag skulle kolla Dynamites i sthlm, dom har ett väldigt bra coed-lag, som dessutom ska representera Sverige i VM.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR