Visar arkiv från mars 2014

ANOTHER DAY ANOTHER SALE

slae

GET TO THE ITEMS (click on them):

Ville bara tipsa om att Nelly kör 15-25% på allt beroende på hur mycket du handlar för. Jag har en sån här dag när jag har tusen saker att fixa, men sitter och tänker på allt jag har att fixa istället för att ta tag i något! NU mat – sen ska jag faktiskt shoppa lite. Fick ett presentkort av mami på Nelly som jag inte använt. ”Lovar att köpa vanliga kläder”. Ok wish me luck! Om ni undrar så har jag också vilodag idag. Så himla tråkigt men jag kände att kroppen behövde det. Lyssna alltid på kroppen <3 Imorgon ska jag upp jättetidigt för ett eent innan jag ska filma en… typ reklamfilm. På onsdag ska jag till Göteborg och agera modell för en plåtning, och ska även dit igen på lördag för jobb med Aloe Vera-drycken på ett konvent. Lilla vanten Alex flyger och flänger! Glömmer bort att dela med mig av så mycket här. Har omedvetet blivit mindre och mindre personlig. Det är nog en undermedveten försvarsmekanism. Det känns som att det alltid står någon med förstoringsglas och granskar allt man skriver. Det blir mycket mer krystat att posta inlägg då. Men ska försöka släppa pressen och bara lägga ut det jag känner för. Brukar bli bäst så. Vi hörs senare.I just wanted to give you heads up about Nellys campaign 15-25%. I have so much to do but I manage to do nothing instead and just think about all I have to do. I also have my rest day today, so boring.. I have a giftcard on Nelly from my mum that I have to use. ”I will buy regular clothes, I promise” lol let’s see about that. Wish me luck! Tomorrow I am going to record a commercial thing and on wednesday I am going to Göteborg to modeling. On saturday I will fly to Göteborg again for some work with Aloe Vera-drycken. Sometimes it feels like I forget to share things with you. I have to stop thinking and start sharing, that’s the best way.

SMOOTHIE DAY

  P1390409-001

2 dl milk, 1 tbsp peanutbutter, 2 scoops of BMR CFT choco/banana protein, 1 banana, almonds

P1390405-001

Jag <3 Smoothies! Tar tillbaka alla negativa saker jag sagt. Det är amazing och världens bästa frukost för mig som har lite svårt att äta på morgonen. Idag blev en liten speciell morgon dock, ligger två måltider back.. Jag hade tid hos min naprapat Sandra. Jag är väldigt tacksam att hon är tjej för idag var det mycket knådande på rumpan. Hehe, har fått en del knutar och hon sa ”det märks att du kört en del knäböj”, i vanliga fall hade jag sagt tack men nu vet jag att det inte var det hon syftade på haha! Bokade in en ny tid om 2 veckor och ska verkligen försöka gå regelbundet nu, nästa besök ska benen mördas (masseras). Ju mer man tränar desto mer behöver kroppen underhållas också. Var med i en bilkrock förra veckan, en bil som körde rätt in i oss. Haft lite ont i nacken men nu släppte det som tur var! Efter besöket hos henne åkte jag till Täby för att köpa en ny dator Min dator slutade ta emot laddning igår!!! Det är tyvärr inte laddaren det var fel på. Men köpte en jättelätt dator, den väger bara drygt 1 kg. Behövde ändå köpa en lättare. Nu måste jag bara se till att kopiera över allt på gamla datorn… Nu kan jag i alla fall blogga igen!

Me <3 smoothies! I take back everything bad I sad about smoothies. It’s amazing and a perfect breakfast for me. Today I visited my naprapath Sandra. I am so happy that she is a girl, because today was a lot massage on the ass. I booked a new time in two weeks and next time we will focus on only the legs. If you workout a lot you have to take care even more of your body. After that I went to Täby and bought a new computer. My old computer stopped charging yesterday and it wasn’t the charger that didn’t work. But my new computres is really light, it weighs only about 1 kg. So nice!

NYBÖRJARE PÅ GYMMET Q/A

20140330-193704.jpg

Alla har vi någon gång varit nya på gymmet. Får många frågor om detta. Ibland tränar jag sånt jag absolut inte kan och sköljs över med känsla av osäkerhet och obehag. Jag brukar tänka såhär då.. Antingen kan jag 1) gå hem och strunta i denna känslan eller 2) svälja stoltheten, vara skitdålig men bli bra! Första gångerna på gymmet kan vara skönt att ha med en träningskompis. Har man inte möjlighet så går det bra ändå. Det jag skulle rekommendera är att du skriver ner vilka övningar du ska köra på gymmet innan i telefonen. Så slipper du gå runt och kolla på allting och bli stressad på plats.

Vilka övningar borde du köra då?
Jag rekommenderar verkligen basövningar men de är också oftast dem som har klurigaste utföranden. Där kan jag dock lugna dig. Jag nöter dessa övningar vecka efter vecka för att bli duktigare tekniskt. De flesta på gymmet har någon teknisk svaghet i dessa övningar.

Innan du går till gymmet så kom på några övningar, kanske 5-6 st. Utför dessa övningar 10*4 eller vad som känns passande. Vila någon minut mellan varje set. Ett set är alltså 10 repetitioner. Du får utveckla din bank med övningar eftersom, kolla vad andra kör. Be någon kompis visa dig. När du börjar känna dig lite varm i kläderna så planerar du upp veckan efter muskelgrupper. Ett bra nybörjarupplägg med tre pass skulle kunna vara ben, rygg+biceps, bröst+triceps+axlar+mage. Lasta inte på så mycket vikt. Fokus är att lära känna övningarna! Efter ett tag lär du dig att känna vilka muskler som jobbar och lära dig att koppla på rätt.

Jag rekommenderar alla att börja köra med en PT. Jag vet dock att många inte har möjlighet med det, men jag vill be er att vara försiktiga. Det finns väldigt mycket inom träning som man behöver lära sig, det går att göra på egen hand men du sparar otroligt mycket tid på att någon kunnig hjälper dig från start. Jag har haft turen med PT-kompisar och pojkvän som hjälpt mig.

Övningsexempel
Benpass – Värm upp lite på cykel/genom knäböj utan vikter. Kör sedan
– 10 knäböj. Gör det fyra gånger.
– 10 utfallssteg/ben (med eller utan vikter). Upprepa fyra gånger.
– 10 benpress. Upprepa fyra gånger. Sittande/liggande spelar ingen roll. Lasta inte på för mycket så att ni fastnar! 😉
– 10 benspark x 4.
– 10 sittande/liggande lårcurl x 4.

Rygg/biceps – Värm upp på rodden / lätta set latsdrag.
– 10 latsdrag. Det här är en övning som är lite klurig att få till från början men tänk på att det är latsen (musklerna på sidan under armarna) som ska jobba. Kom ihåg att trycka ner axlarna när du drar ner. X 4.
– 10 latsdrag med smalt grepp (såhär). Samma tänk här och väldigt viktigt att spänna magen. X 4.
– 10 rodd. Sittande ”vanlig” rodd. X 4.
– 10 st ryggresningar. Enkel övning som bränner i ländryggen!
– 10 st bicepscurl

Bröst+triceps+axlar+mage
Värm upp hela kroppen på valfritt sätt.
– 10 st armhävningar x 3
– 10 st dips på en bänk x 3
– 10 st hantellyft åt sidan x 3
– 10 st hantelpressar x 3
– 10 st crunches x 3
– 10 st russian twist x 3

Viktigast är att alltid få kontakt med rätt muskel. Det här är bara exempel på rätt vanliga övningar. Sök på youtube efter tutorials så ser ni utförandet 🙂 Eftersom får man ändra upplägget och sina övningar. Det här är bara en nybörjar bas! Göm er inte i någon maskin bara för att det känns bekvämt. Jag brukade ta med mig hantlar lite avskilt innan jag kände mig bekväm på gymmet! Prova er fram. Det är faktiskt så att alla varit nybörjare någon gång. Det är heller inte pinsamt att fråga någon om hjälp, helst inte de som jobbar i receptionen / på gymmet. Gå inte fram till någon som är mitt i en övning eller under hela deras pass bara 😉

Lycka till!!!!!

20140330-200527.jpg

PERFECT TIGHTS

901068-0014_1

FROM HERE

Får ofta frågor om tights. Jag lovar att jag har testat dem flesta. Jag är lite lätt besatt av träningskläder och alltid när jag är på stan slutar jag på Stadium / Intersport med shoppingpåsar haha! I min garderob nu har det blivit en hel del Under Armour. Jag tycker att de märket verkligen har fått in mycket fint på slutet! Mina svarta basshorts som jag typ alltid har, har jag köpt på Stadium för längesedan. De här byxorna är sjukt sköna! Har faktiskt flera likadana av de träningskläder jag gillar mest för att slippa tvätta så ofta haha. Eftersom att jag spenderar varje dag i träningskläder, t o m mer än i vanliga kläder lägger jag hellre mina pengar på det. Ibland får jag dock prioritera vanliga kläder, haha. Min favoritbutik för vanliga kläder är nog BikBok, gillar även Zara och Gina Tricot. Jag är verkligen ingen märkestjej på kläder, tycker sällan att dyra kläder är snygga. Sedan har det säkert mer med min personliga stil att göra 😉 Vilken är eran favoritbutik?

I often get questions about tights. I can promise you that I’ve tried most of them. I am slightly obsessed with workout-clothes and everytime I go for shopping I and up in the sport stores. Lately I’ve been shopping much from Under Armour. These tights are so nice! When I find favorite clothes I often buy another pair so that I won’t have to do my laundry that often haha. I spend most of my time in workout-clothes and I rather put my money there. But sometimes I really have to shop ”regular” clothes as well. I like Bikbok, Zara and Gina Tricot for that. I am really not a girl with exclusive brands. I never find anything I like! What’s your fav store?

POLEDANCE

 P1390370-001 P1390372-001 P1390374-001
Om ni undrar varför bakgrunden på sista bilden är så spöklik är det för att jag retuscherade bort två personer, jag är dock inte så bra på retuschering haha!!

En bra sak att göra för att hålla sig motiverad eller laddad är att prova olika sorters träningsformer.. Min vän ida höll i ett poledance-pass för oss idag på Dancing Queen. Jag har ju testat på det några gånger förut. Jag tycker det är roligt att hänga och köra saker med kroppskontroll. Jämfört med tidigare jag provat  har jag blivit så sjukt mycket starkare. Vi klarade allt förutom en grej som vi fick testa. Vi hängde upp och ner utan armar och klättrade upp för stången och jag vet inte vad.. Det var i alla fall roligt och vi fick mycket beröm! Crossfit + basövningar har verkligen börjat göra mig genomstark. Älskar den känslan! 🙂 Nu har jag boostat upp med motivation för veckan! Imorgon blir det 75 min teknikpass tynglyftning, får se hur det kommer gå med all träningsvärk jag har och förmodligen kommer att få 😉
A good thing to do to keep motivated is to try different kind of workouts. My friend Ida had a poledance session with us today. I think it’s fun to do things with body control. Comparing to earlier I am so much stronger. We managed to do everything we tried except from one thing. We was hanging upside down without arms, climbing on the pole and I don’t even know haha. it was so fun to see what crossfit  + working out does..

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR