FAV EXERCISE #2

142_PANA1

Den här övningen har blivit ett måste för mig. Min duktiga naprapat berättade att jag är lite för svag i sidan av rumpan jämfört med den stora sätesmuskeln 🙂 Sidosteg med gummiband som jag visat flera gånger är också en bra variant. Jag strävar efter att bygga upp en stark och hel kropp så jag försöker att inte strunta i vissa delar även om det lätt glöms bort. Jag kan ärligt talat säga att jag är väldigt nöjd med hur min kropp ser ut och känns. Det finns alltid saker att jobba på, men jag har accepterat min kropp och lärt mig att älska den! Det är en fantastisk känsla. Visst, hade inte direkt dött av några till kilon men för mig blir kosten väldigt svår att pusha ytterligare än vad jag redan gör. Jag vill må bra och inte behöva trycka i mig massa skräp enkom för att gå upp i vikt, då ser jag hellre ut såhär och känner mig frisk och glad i kroppen! Har hittat en vikt jag stått stilla på ett tag nu som känns bra för mig. Underbar känsla i alla fall! 🙂

These exercise is a must for me. My naprapath told me that I am a bit too weak in the side of my ass compared to the big muscle. Sidesteps with a band is also a great exercise. I want to build a strong and healthy body so I don’t want to leave any parts behind even though it’s easy to forget some parts. I can honestly say that I am very pleased by how I look and feel. It’s always things to work on, but I have accepted my body and learned to love it! It’s a fantastic feeling. Sure, I wouldn’t exactly die with a few extra kilos but for me it’s really hard to push my eating further than what I already do. I wanna feel good and not have to eat a lot of junk just to gain weight, I rather look like this and feel healthy and happy in my body! I have reached a weight where I’ve been stuck for a while and that feels good for me. Wonderful feeling! 🙂

18 reaktioner på “FAV EXERCISE #2”

  • Jessica skriver:

    Va skönt =)
    Den övningen brukar jag få grymt mkt träningsvärk av haha

  • Pilar skriver:

    Hi Alexandra!!!

    Firt of all thanks for the blog! Rellay like it!

    I’d like to ask you some questions but I don’t know where to post them, so I decided to aske them here. I am very thin (very very thin) and it gets very hard to gain ”clean kilons” and to gain muscles. What do you do for that? I train very hard every day, I push myself harder every single day. I don’t usually eat a lot (I mean quantity) but I try my best and it’s getting very complicated to eat more than 5 time a day. So, just want you to give some advice please!!!!

    Thanks in advance. Keep going Alexandra! You’re doing very very well 😉

    Pilar.

    • Alexandra Bring skriver:

      It’s really hard to gain clean weight. You always have to put on some fat as well. But try add more carbs and nuts etc

  • kamilla skriver:

    Jeg synes også den øvelsen er riktig god, men du skulle gjerne sette den foten som står fiksert, foran det benet du skal trene. Det er fordi du skal unngå å flektere i hofteleddet. Når du flekterer i hofteleddet, setter hoftefleksorene inn istedenfor musklene i siden(gluteus medius og minimus), og du er mye sterkere i de 🙂 Hvis du lar være med å flektere i hoften, er det sidemuskulaturen du bruker istedenfor hoftefleksorene 🙂

  • Hannah skriver:

    Hey!
    I’m glad for you and your results, great job! As being curious, how much do you weight atm? I have myself a very hard time gaining weight, so if somebody knows what a struggle it is, I really do 😀 But I’m still working on that, as well as accepting my body how it is/looks like, tips?:)

    Keep on going and just know that you’re such a great inspiration with your healthy way of thinking without going overboard with the all the health chaos coming from everywhere! and yeah, more food/recipe tips would be fun, I’d appreciate that 🙂

    take care!
    Hannah

    • Alexandra Bring skriver:

      I will give you more of that when I have my kitchen 🙂 I prefer not to tell my weight. Hugs

  • Lisa skriver:

    Hej!
    Jag har tränat, nästan varje dag, sedan julas. Jag har bytt livsstil helt och hållet. Jag har alltså lagt fest två-tre dagar på hyllan, bytt ut pizzorna mot protein. Jag äter rent, rör på mig. MEN INGA RESULTAT! Varför? Hur lång tid ska det ta för att få lite resultat så man blir peppad till att fortsätta?! Visst, att jag mår bättre är väl en vinst för sig men självklart vill jag få en snygg och muskulös kropp.

    / trött och deppig tjej.

    • Alexandra Bring skriver:

      Vad är du ute för resultat? Det tar lång tid att bygga muskler men oftast brukar det komma en del från början och sedan successivt. Pushar du dig själv tillräckligt på passen? Får du kontakt med musklerna? Var kritisk och försök se var det brister! Sedan kan du inte förvänta dig en ny kropp på 6 män men lite utveckling iaf! Fortsätt kämpa! Kram

  • Terese skriver:

    For en kul øvning, den skal jeg testa i morgen på gymmet! Du ser alldeles amazing ut Alex, all grunn til å være nøjd!!

  • ann skriver:

    när man kör den övingen, kör man med tung vikt och få rep eller tvärtom? 🙂

    • Alexandra Bring skriver:

      Jag kör 10 rep. Tar väldigt låg vikt för att klara av att köra övningen rätt! 🙂

  • Lovisa skriver:

    Gillar den där övningen skarpt! Tar riktigt bra där på sidorna utan att man behöver lasta på en massa vikt, jag försöker köra den lite då och då under bendagarna 🙂

  • Lisa skriver:

    Hej Alexandra! Du är en stor inspiration för mig och jag tycker att du är riktigt grym! Jag undrar om du skulle kunna göra ett inlägg om vad du tar för kosttillskott? (Om du redan gjort, kanske länka?) Jag behöver själv gå upp i vikt, men har svårt att få i mig mina proteinshakes. Fungerar BCAA lika bra efter träning?

  • Christina skriver:

    Jag vill gå upp i vikt men det är så svårt! Jag är vältränad men liten! Vill ha jätte stor rumpa!

  • sofie skriver:

    Den är jobbig och bra, behöver också fokusera mer på sidan av rumpan men blir mest sidosteg med gummiband. Ska försöka inkludera denna övningen mer 🙂

  • FRIDA skriver:

    Hej Alexandra! Jag är en ganska kort och liten tjej, väger typ 41-42 kg på 159 cm, är det för lite? Tränar 6 gånger i veckan och äter det jag orkar få i mig.

  • Lisa skriver:

    Vart kommer kläderna ifrån? Ser enkelt och fräscht ut 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR