Visar arkiv från juli 2014

MOBILBLOGG

20140731-184632-67592618.jpg
Hej fina ni! Vet inte vad som hänt mig idag men vaknade och mådde såååååå illa =( Hände mig förra veckan också men då lyckades jag sova bort det. Började må lite bättre vid lunch så åkte och solade/badade. Efter nån timme började jag känna mig hängig igen och nu har jag sovit i 3 h. Känner mig typ öm i kroppen som när man är sjuk, svag och lite illamående.. Jag vet inte men igår tog jag mitt p-piller på tom mage. Samma sak sist. Råkade somna i soffan så missade det som skulle vara mitt sista mål. Undrar om det är därför?? Jättejobbigt i alla fall. Ligger här och försöker få i mig nåt… Hmm! Vi hörs senare i alla fall <3

20140731-184633-67593126.jpg
Vic, Bobby och jag tidigare idag.

PUSHUPS

P1430736 P1430738

1,2,3 PUSH! Jag vet att ni alla vet vad armhävningar är. MEN – gör ni dem? Jag kan erkänna att bröstpassen ofta glöms bort och även jag har slarvat med det på slutet. Så – nu blir det ändring! Armhävningar varje fredag. Är ni med mig? Jag ägnar aldrig hela pass åt bröstträning utan jag brukar köra olika typer av armhävningar bara. Innan jag kunde göra många armhävningar på raken gjorde jag ett mål innan varje träningpass. T ex idag ska jag göra 50 armhävningar totalt. Så gjorde jag 3, 2, 2, osv tills jag var uppe i rätt antal. Superbra sätt att stärka upp sig och ha ett mål!

 1,2,3 PUSH! I know you all know what pushups is. BUT do you do them? I can admit that chest dayare often forgotten. I’ve been skipping it a bit lately. So – now I will change that! Push-ups every friday. Are you with me? I never devote entire workouts for chest workout only but I do different types of push-ups. Before I could do many push-ups in a row, I made a goal before each training session. For example, today I’m going to do 50 push-ups in total. So I made 3, 2, 2, and so on until I was up in the correct number. Perf way to strengthen up and have a goal!

HELLO LOVERS

120903-0080_1

from HERE

Ni som följt med ett tag vet min kärlek till gråa tights… ALLTSÅÅÅÅÅ hej! Ville visa dessa innan de tar slut. Klickade precis hem de. Känner mig som ett litet barn på julafton. Jag älskar att känna mig fin när jag tränar. Det kan låta ytligt men att ha nya träningskläder att belöna mig med är ibland den bästa motivationen. Huuuuur fina?!!

Just ordered these tights! I LOVE THEM! I love greyish tights and sometimes new workout clothes gives me the extra motivation I need. My type of treats!

BACK

P1430894

TOP FROM HERE

Visst är linnet snyggt? Inbyggd sport-BH. Satt sm en smäck!!! Blev ett grymt bra ryggpass med Ida igår. Körde chins, pull-ups, latsdrag, enarmsrodd och ryggresningar. Vi assisterade varandra i chins och pull-ups. Det är så himla lätt att man struntar i att köra saker som man inte är så bra på för att det känns tråkigt. Det är dock fel tänk. Om vi bara kör saker vi är bra på kommer vi aldrig lära oss att komma över den där tröskeln. Tröskeln där vi besegrar alla hjärnspöken och börjar att utvecklas på riktigt! Träningen har verkligen hjälpt mig att skapa den där kragen som alla pratar om att man ska ta sig i 😉 Det är något jag märker i min vardag Bara att bära hem tungt från Ica blir en utmaning precis som att ta sig till gymmet och göra sitt bästa. Det är kul att få utveckla en egen liten vinnarskalle trots att den saknats hela livet haha! Efter att ha kört något som känns rikigt jobbigt så får jag den bästa känslan. Känner mig nöjd att jag tog tjuren vid hornen! Nu måste jag till naprapaten. Hörs sen 🙂

I had a really good back workout with Ida yesterday. We did chins, pull-ups, lat pull, one arm row and back extensions. We assisted each other in the pull-up and chin-ups. It is so easy that you do not do things that you’re not so good at because it feels boring. However, it is the wrong mindset. If we just do things we are good at, we will never learn to get over that threshold. The threshold where we defeat all bad thoughts and starts to grow! Working out has really helped me to accomplish hard things in life. There is something I see in my everyday. Just to carry home heavy grocerys from the store becomes a challenge just as getting to the gym and do my best. After doing what seems really boring I get the best feeling. I’m happy that I did it!

BUTT WORKOUT

P1430863

Det var längesedan jag skrev ut ett helt pass. Har faktiskt bara glömt bort det =) Fotar väldigt sällan bilder när jag kör mina pass pga att jag inte vill störa omgivningen. Igår var vi i alla fall HELT ensamma ett tag. Det blev ett riktigt rumppass:

Squats 50 kg 8 x 3
Lunges in smith 60 kg 20 x 3 (10 each leg)
(Superset with)
Sidesteps with band 20 x 3 (1o each leg)

Hip thrusters 50 kg 10 x 3

Leg press á la Alexandra 50 kg:
10 reps on the left leg, 10 reps on the right leg and 10 on both legs together

P1430854

Me and Ida =)

Det var mitt första ”normala” benpass sedan jag slutade med min knäböjscirkel. Haha hade verkligen ingen aning om vad jag skulle köra på för vikt, det var sååå jobbigt att gå upp till så många repetitioner =P Fick sänka lite på sista settet för att ta ut mig helt. Ska se till att inte tappa styrkan jag byggt upp i alla fall. Knäböj for the win! Ville börja köra efter en programmering direkt igen pga jag älskar att ha ett färdigt upplägg och lite press på mig när jag tränar. Vi får se vad jag ska köra för upplägg denna gång =)
It was my first ”normal” leg workout since I stopped doing my squats circle. Haha I really had no idea what weight I would do, it was sooo hard to do that many reps = P I went a little lower on the last set to take me out completely. I will not to lose the strength I built up anyway. Squats for the win! I really wanted to start following a new a program directly again because I love to have a complete set-up and a little pressure on me when I work out. We’ll see what I’m going to have for the set-up this time =)

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR