BUTT WORKOUT

P1430863

Det var längesedan jag skrev ut ett helt pass. Har faktiskt bara glömt bort det =) Fotar väldigt sällan bilder när jag kör mina pass pga att jag inte vill störa omgivningen. Igår var vi i alla fall HELT ensamma ett tag. Det blev ett riktigt rumppass:

Squats 50 kg 8 x 3
Lunges in smith 60 kg 20 x 3 (10 each leg)
(Superset with)
Sidesteps with band 20 x 3 (1o each leg)

Hip thrusters 50 kg 10 x 3

Leg press á la Alexandra 50 kg:
10 reps on the left leg, 10 reps on the right leg and 10 on both legs together

P1430854

Me and Ida =)

Det var mitt första ”normala” benpass sedan jag slutade med min knäböjscirkel. Haha hade verkligen ingen aning om vad jag skulle köra på för vikt, det var sååå jobbigt att gå upp till så många repetitioner =P Fick sänka lite på sista settet för att ta ut mig helt. Ska se till att inte tappa styrkan jag byggt upp i alla fall. Knäböj for the win! Ville börja köra efter en programmering direkt igen pga jag älskar att ha ett färdigt upplägg och lite press på mig när jag tränar. Vi får se vad jag ska köra för upplägg denna gång =)
It was my first ”normal” leg workout since I stopped doing my squats circle. Haha I really had no idea what weight I would do, it was sooo hard to do that many reps = P I went a little lower on the last set to take me out completely. I will not to lose the strength I built up anyway. Squats for the win! I really wanted to start following a new a program directly again because I love to have a complete set-up and a little pressure on me when I work out. We’ll see what I’m going to have for the set-up this time =)

7 reaktioner på “BUTT WORKOUT”

  • ISA skriver:

    THAT ASS! haha, vill du bli min PT? 😉

  • :) skriver:

    Kör Jim Wenders 531! 😀

  • Kajsa skriver:

    Hej Alexandra!

    Tack för en grym, inspirerande, äkta & färgstark blogg! Har nog plöjt igenom ganska många inlägg på ganska kort tid sen jag började läsa för nån vecka sen 😉

    Jag har i sommar nu tagit tag i träningen när jag äntligen fått mer tid till den och tränat minst 4-5 gånger/varje vecka. Och I love it!!! I höst blir träningen minsann mycket mer prioriterad 🙂 Som extra träningsbonus hittade jag till imactive.se och jag känner mig verkligen redo att bli bästakompis med träningen.
    Jag är en väldigt hälsosam person, har alltid ätit sunt och varit aktiv, men skulle gärna vilja bygga på mig mer muskler. Är 178 och alltid varit en smalis när jag växt så fort, men vill gärna vara ganska så mycket mer atletiskt byggd. Har i sommar varvat löpning med backintervaller, hopprep med hantlar och igår lästa jag lite om ”freeletics”. Vill som sagt bygga på mig överlag, men fokus är lår/rumpa/mage (men armar/axlar/rygg vore inte heller fel..) Men skulle behöva lite hjälp..

    Som jag förstått det som är konditionsträning inte så gynnande vid byggning av muskler? Att man hellre ska köra korta, tunga styrkereps. ist för löpning? Men jag undrar om jag kan fortsätta med power walks/springa för jag vill samtidigt ha lite kondition!
    Och hur ofta bör man vila? Jag har lite svårt att lägga in en hel dags vila, blir ofta att jag ”känner mig lite pigg” och kör nåt träningspass på kvällen ist för en hel dags återhämtning. Bör jag kanske avstå träningen den dagen då? Blir som sagt egentligen max 1 dag vila å då oftast flera promenader pga lite överaktiv..
    Och så till sista frågan: vet du ngt om freeletics? Den e ju väldigt högintensiv träning och utifrån andras videos så känns den väldigt muskeluppbyggande. Tänkte inte köra den fullt ut, utan lägga in minst ett sånt pass i veckan.

    Skulle betyda mycket om du hade lust att besvara lite funderingar!
    Tack så länge /Kajsa

  • Jessica skriver:

    Tack för tipset, jag har ide torka själv =)

  • Model week skriver:

    Amazing workout ! you both look stunning

  • Jenny skriver:

    Det ser ut som att du svankar jättemycket på många bilder? kan inte vara så hälsosamt för ryggen om det inte bara är för att se ”bättre”? ut på bild? Kanske kan vara något att tänka på att dra in bäckenet?

    Jenny

  • klara skriver:

    riktigt roligt att när du skriver ut dina pass!:D

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR