Visar arkiv från september 2014

NEW EVERYDAY CLOTHES

IMG_0045-0.JPG


HERE
/ HERE / HERE

Ville bara visa tre nya plagg jag klickade hem igår. Vet att vanliga kläder brukar uppskattas :)! Den svarta klänningen är samma jag har i rött. Älskar den!!! Snyggaste klänningen jag ägt tror jag. Plockade bort inläggen i axlarna bara. Längtar efter att få mysa i tröjan.
I just wanted to show three new clothes I clicked home yesterday. I know that regular clothing usually is appreciated :)! The black dress is the same I have in red. Love it!!! The best dress I owned, I think. Took off the filling in the shoulders though. Cant wait to cuddle on the shirt xx.

ME IN THE MIRROR

P1450648

Igår så körde jag mage på gymmet. Det blev ett intensivt lite lättare pass pga min dödliga trötthet. Idag blir det lite tyngre  😉 Det finns egentligen inga ursäkter till att inte ta sig till gymmet sålänge man inte har några orröliga problem om ni förstår. Eftersom jag i vanliga fall har flexibla tider är det lätt att tänka att jag såklart har tid.. Men nu PRIORITERAR jag min träning över allt annat. Varör? Det gör mig gladast, friskast och mest energi. Prioriteringar mina vänner! <3 Jag prioriterar i att investera min tid i mig själv och tänker långsiktigt.

 Yesterday I did abs at the gym. It was an intense little lighter workouts because my tiredness. Today there will be a little heavier 😉 There are really no excuses for not getting to the gym as long as you do not have any ”real” problems if you understand what I mean. Since I usually have flexible hours, it is easy to think that obviously I have the time .. But now I have to prioritate my training over everything else. Why? It makes me the happiest, healthiest and gives me the most energy. Priorities my friends! <3 I prioritize my time to invest in myself and thinking long term.

LEGDAY

P1460669

 Knäböj, raka marklyft, utfallssteg, bulgariska utfall, sidosteg med gummiband och jumping lunges var mitt benpass igår. Jag är tröttare än någonsin i mitt liv pga jetlag och skola hela dagarna, har seriöst gråtit på nätterna av frustration av att jag inte kunnat sova =( Har inte heller haft en minut över idag så ursäktar den sena uppdateringen. Men dagens ljuspunkt (förutom träning) var att jag fick tillbaka mitt teoriprov som jag var helt säker att jag bommat! Klarade båda proven jag gjorde!!! 😀 Man måste ha 80% rätt på proven på pt-school för att få godkänt. Nu gjorde jag två små prov men det känns jätteskönt i alla fall. Bara 14 av 18 kvar.

Squats, straight leg deadlifts, lunges, Bulgarian split squats, side steps with rubber bands and jumping lunges was my leg workout yesterday. I’m more tired than ever in my life because of jetlag and school all days, I have seriously cried at nights of frustration that I cant not sleep = (I have not had a minute free today so excuse the late update. But today’s bright thing (besides training ) was that I got my theory test back which I was quite sure that I failed! I passed both tests I did!!! :D You have to have 80% correct on the tests on pt-school to get approved. I made two small tests but it feels great in any case. Only 14 of 18 left.

P1460703

FAV BREAKIE

P1450080

Granola med jordgubbar och banan.  Detta är min favoritfrukost av allt just nu! Denna är med mjölk men jag brukar oftast ha kvarg utblandad med vatten eller fil/yoghurt som är lite matigare. Detta är för mig godare än godis. Gillar ni Granola? Har ni testat göra egen? Det är mitt nästa projekt så fort jag har lite tid över.
Granola with strawberries and banana. This is my favorite breakfast of all right now! This is with milk but I usually have quark mixed with water or yogurt that is a little more filling. For me this is better than candy. Do you like granola? Have you tried making your own? That is my next project as soon as I have some free time.

FAV EXERCISE #17

P1450218 P1450222

Pull-ups på svenska, chin-ups på engelska. Lite förvirrande för vissa men skitsamma, sålänge du tränar haha. Det är en övning jag gillar mycket men sällan kör pga att chinsräcket alltid är upptaget. Jag kör ofta smala latsdrag med detta grepp istället =) Det är en superbra övning för rygg och biceps. Jag tycker att det är lättare att göra än chins eftersom att jag får mer hjälp av armarna. För att få ut så mycket som möjligt av övningen  – kör så många vanliga du kan och byt sedan till att hoppa upp och hålla tillbaka på vägen ner. Muskeln är starkare i den excentriska fasen (tillbakavägen) än på väg upp och det är ett superbra sätt att ta ut sig 110% på. Try it!

Pull-ups in Swedish, chin-ups in English. A bit confusing for some, but what the hell, as long as you exercise haha. This is an exercise I like a lot but rarely do because the chin rack (?? or  what its called in english) is always busy. I often do tight grip lat pull downs instead =) It is a super good exercise for the back and biceps. I think it is easier to do than chins (or pull-ups for you guys) because I get more help from the arms. To get as much as possible out of the exercise do as many ordinary as you can, then switch to jumping up and hold back on the way down only. The muscle is stronger in the eccentric phase (the way back) than on the way up and it is a superb way to get 110% out of the exercise. Try it!

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR