Q/A MY SQUAT SCHEDULE

P1440377
YOU ASK

week 1  Day 1: 60 kg 2×6 (2 reps, x 6 set), Day 2: 60 kg 3 reps x 6 set, Day 3: 60 kg 2 rep x 6 set
week 2 Day 1: 60 kg 4×6, Day 2: 60 kg 2×6, Day 3: 60 kg 5×6
week 3 Day 1: 60 kg 2×6 Day 2: 60 kg 6×6 Day 3: 60 kg 2×6
week 4 Day 1: 63,75 kg 5×5, Day 2: 60 kg 2×6, Day 3: 67,5 kg 4×4
week 5 Day 1: 60 kg 2×6, Day 2: 71,25 kg 3×3, Day 3: 60 kg 2×6
week 6 Day 1: 75 kg 2×2 Day 2: 60 kg 2×6 Day 3: 78,75kg PR

Skapa ditt eget program här. Create your own program here.

Alltså vikten som är inkluderat stången, jag använder vanlig stång som väger 20 kg. Så ska jag ha 60 kg så lastar jag på 40 kg. Innan seten så börjar jag med dynamisk uppvärmning och uppvärmningsset. Mitt förra PR är 75 kg. Enligt detta schema så ska jag klara 105% viket är 78,75 kg. Förra gången kändes 105% lätt och jag maxade lite högre. Min förhoppning är att jag ska köra 80 kg efter 6 veckor =) Man skriver in sitt gamla PR (personliga rekord på 1 repetition) och då räknas automatiskt ditt program ut. Det finns många olika typer av program men det här fungerade bra för mig sist jag följde det i somras. Jag har skrivit antal repitioner först, och sen antal set men orkade inte skriva ut det på varje kolum 😉 Om vikten är ojämn och det inte finns på gymmet, så kan man runda uppåt eller nedåt. Jag brukar alltid runda uppåt. Jag kommer köra mån, ons, fre som mina dagar. Vill ni haka på så gör det =) Alltid kul med lite boost! Skriv isåfall eran start & erat mål så kan vi hålla varandra uppdaterade här. Jag kommer nog inte använda min tagg BRINGfit just nu, ska på möte med nån grym advokat i immaterialrätt när jag kommer hem eftersom några snott min tag och gjort business av det. Jävligt irriterande och fult när man byggt upp nåt, men kommer göra allt för att fixa det! Använd #FEMIMAL om ni vill tillsvidare! =)

The weight is barbell included. I use a 20 kg barbell. Before the sets I do dynamic warm-up and warm-up sets. My last 1RM is 75 kg and this time I will do 78,75 kg according to the schedule but I wanna manage to do 80 kg. Last time I felt really strong so hopefully 80 kg will be easy to pull off. You can get your own program with your own goals also. I wrote mine here. If the weight is strange I usually go for the higher. If you want to you can join me! Just give me your goal and we will do this togehter. Tag your pictures with #FEMIMAL instead of bringfit, some persons stole my tag to make business so until I had a talk with my lawyer I will not use that one. So irritated when you have built something. Well well. #FEMIMAL it is!

10 reaktioner på “Q/A MY SQUAT SCHEDULE”

  • Ellinor skriver:

    Hej fina du! Hittade denna artikel om dig på elite daily, har du sett den? Grym är du! Tack för inspo!! 🙂
    Stor kram!

    http://elitedaily.com/envision/girls/move-over-jen-selter-alexandra-bring-is-the-new-fitness-sensation-from-sweden-photos/

  • Jessica skriver:

    Tack! Eftersom jag börjar på måndag och inte hade ett så bra schema så känner jag mig extra taggad 🙂

  • Abby skriver:

    Hi Alex!!! Great post for legs do you just do these squats or would you have other excercises

  • Maja skriver:

    Vad kul med ett så specifikt mål! Och så tråkigt med taggen.. Hatar sådant, det är så tråkigt!
    http://www.healthymaja.devote.se

  • Frida skriver:

    Bra schema, vill absolut testa på den jag med!
    Har bara en fundering.. Hur gör du med resterande muskler och dess träning? Ifall du kör ben 3 dagar i veckan, hur lägger du upp dagarna för axlar, rygg, bröst etc? Plus vilodag.
    Jag tränar nu 5-6 dagar i veckan men har svårt att se att jag skulle få in ben 3 gånger, ifall man inte kör typ ben + axlar, ben + rygg eller annan muskelgrupp.

    Du är grym! 🙂

  • Jenny skriver:

    Jag tänker precis som Frida. Hur gör du med resterande muskelgrupper? och kör du bara knäböj? ingen benpress eller lunges?
    trist med bringfit. så drygt när folk inte kan låta en ha sina grejer ifred, sånt blir man ju så sur på!
    Jag tycker att du är fantastisk. Läser aldrig bloggar, bara din! Det är verkligen skillnad nu mot när du ”bara” hade 22k följare på instagram haha. Tänk vad mycket som kan hända på ett år!
    Älskar din humor och att du är dig själv. kram!

  • Fanny skriver:

    Åh, har velat testa detta ett tag men då jag opererade korsbandet för snart 2 månader sen så får det snällt vänta! Men så fort jag får tillåtelse att lasta på lite tyngre vikter igen så tänkte jag dra igång med detta! Vill inom snar framtid lyfta 100 kg å därefter min dubbla kroppsvikt. Vore så fett! Men är en bit kvar, just nu får ja inte lyfta mer än 20.. Har maxat 85 tror jag.
    Hejar på dig så länge!! 😀 u go girl!

  • nicky skriver:

    måste bara fråga vart du köpt dina snygga tights?:D

  • Jasmine skriver:

    Hej! Jätteintressant inlägg och detta ska jag definitivt testa! Tack för att du tog dig tid att skriva det här, rumpan är jag verkligen motiverad till att göra större =)
    Det enda jag inte riktigt förstår i den här tabellen/programmet, vad exakt menas med 105% sista dagen?
    Om min maxning är 60kg, är det 105% av det? Och hur många reps och sets är tanken?

    Och, är detta något som är en ”vettig” grej att göra om man först och främst vill fokusera på storleksmässigt en större rumpa? (Kanske lite konstig fråga)

    Skulle verkligen bli tacksam för svar!
    Fortsätt med det du gör!!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR