Q/A RSR

YOU ASK

Här kommer ett till inlägg om min squat routine eftersom jag fått många frågor.

Q: Kör jag bara mina set med squats under träningspasset? Do I only do squats the whole workout?
A: Nej. Jag kör först uppvärmningsset med några rep på 20, 30, 40, 50 och sen kör jag mina set på 60 kg. Efter det så kör jag några till benövningar. ELLER annan muskelgrupp. Passet blir lite längre än vanligt då =)  No, I do my warm-up on 20 kg, 30, 40, 50 and then my sets on 60 kg. After that I do other leg exercises or another muscle group.

Q: Hur lägger du upp träningsveckan med tre pass squats? How does my workout week look like if I do squats 3 times/week?
A: Måndag: Squats, benpass fokus framsida. Tis: Rygg, biceps, mage. Ons: Squats, benpass fokus baksida. Tors: Vila. Fredag: Squats + plyo. Lör: Axlar, mage, bröst. Sön: Vila.  Men – det går att byta ut ett av benpassen till nåt annat. Jag gillar att dela upp det såhär =) Kommer dock få ändra i mitt schema när jag börjar köra tyngdlyftning hemma. Om jag känner mig sliten i benen så kör jag squats och sedan nåt annat.
Monday: Squats, leg workout with focus on frontside of legs. Tuesday: Back, biceps, abs. Wednesday: Squats, leg workout with focus on backside of legs. Thursday: Rest. Friday: Squats and plyometrics. Saturday: Shoulders, abs, chest. Sunday: Rest. You can change a legworkout and do something else after the squats. If I feel sore in my legs I change muscles after the squats.

6 reaktioner på “Q/A RSR”

  • Erika skriver:

    Om det som står på schemat är för tungt eller för lätt, hur gör du då? Alltså om du t.ex. känner att du kan köra fyra reps när det egentligen står tre, eller tvärtom; om du bara kan köra två när det står tre?
    Svara gärna på det i ett inlägg som ovan 🙂
    Kram

  • Emma H skriver:

    Hur gör du om du blir sjuk? T.ex om du har ont i halsen, äter du glass då för att lindra det eller skippar du allt onyttigt även då? Jag vet att de flesta brukar äta glass och dricka varma drycker för att bli friska fortare. Hade varit roligt att veta! 🙂

  • Nathalie skriver:

    Hej! när du kör tre muskelgrupper på ett och samma träningspass hur många set samt reps brukar du köra då? tänker främst då du kör mage, rygg och biceps 🙂

    • Alexandra Bring skriver:

      Biceps i rygg, kör inga enskilda övningar. 4-5 ryggövningar 8-10 reps och 4-5 magövningar i en cirkel 10 reps på varje och 3-4 varv.

  • Anna skriver:

    Hej. Jag är en smal tjej som klassas som underviktig enligt BMI. Jag har länge styrketränat och äter ordentligt men väldigt nyttigt. Jag skulle vilja gå upp i vikt dels för att få bättre resultat på träningen men även för att få tillbaka mensen. Jag har försökt att äta mer mat men har då lätt mått illa. Vill heller inte vräka i mig onyttigheter. Skulle gärna vilja öka i muskelmassa, har du några tips för att öka i vikt/muskler? 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR