STRETCH FÖR BÄTTRE HÅLLNING?

Alexandra Bring-12
Alexandra Bring-13

TIGHTS – HERE (adlink), SHOES – REEBOK, T-SHIRT – H&M

Den här stretchen har Anders lärt mig. Jag kör den innan varje lyftarpass. Jag är lite tight i bröstmusklerna och ett av få ställen jag behöver lite mer rörlighet i. Väldigt lätt hänt när man har ett jobb framför datorn, och det påverkar hållningen negativt. Jag har fått massa bra övningar av honom =) Många som har dålig hållning behöver jobba mycket på att de är tighta i bröstmuskeln och inte bara stärka upp bröstryggen som många tror, även om det också är viktigt. Den här stretchen är i alla fall jättebra för dig som vill öppna upp inför tyngdlyftning eller OH squat till exempel. Igår hade jag egentligen vilodag men kände mig fräsch och körde ett rehab/magpass haha. Har inte tränat mage alls i princip sedan i somras så får lägga in nästa växel nu..
This is a stretch that Anders showed me. I do it before every weightlifting session. I am a bit tight in my pectoral muscle. It’s really common when you work in front of a computer, and it gives you a bad posture. Many people with a bad posture needs to work on their tighten pectorals and not only work their upper back, even if that’s important too. I was supposed to have a rest day yesterday but I felt fresh so I did an rehab/abs workout haha. I have not been doing many abs workouts since last summer so I have to get back on track.. 😉

7 reaktioner på “STRETCH FÖR BÄTTRE HÅLLNING?”

  • vendela skriver:

    Hej!
    Har undrat över en sak ganska länge nu, och tänkte att du kanske vill skriva ett inlägg om det eller svara på frågan lite kort iallafall, för tycker det är rätt intressant.
    Har nämligen på senaste tiden sett på ganska många bloggar att det är vanligt att köra absurt många sets på endast en övning. Alltså upp mot 8 set och sedan ha typ 6 set, 4 set på fem till övningar. Vad är det bra för? Räcker det inte oftast med 3-4 set? Det känns som att man måste vara på gymmet absurt länge om man ska hålla på sådär. Jag känner att jag utvecklas stadigt med mina standard 3-4 set med 12-15 reps. Vad är din åsikt? Hur många set är ditt ideal? 🙂 Andra tankar helt enkelt?

    KRAM tack för att du inspirerar!!!

  • Erica skriver:

    Undrar hur länge du vilar mellan seten? Hör mycket om hur viktigt det är att inte vila för mycket eller för lite, men inte hittat hur lång tid som är bra..

  • Mia skriver:

    Tack för att du visar en bra rörlighets övning!
    Tycker mig ha relativt bra koll på de träningsövningar jag kör men är totalt kass på rörlighet osv. Skulle bli oerhört tacksam över lite tips på hur en uppvärmning före ett av dina pass kan se ut. Gärna även om du kör nån typ av nervarvning efter passet, eller lägger du typ ner stången å går direkt å byter om?
    Jag har Så himla dålig koll

    • Alexandra Bring skriver:

      Jag går bara hem haha! Jag kör alltid dynamisk stretch innan mina benpass och skulderövningar innan överkroppspassen =)

  • Emelie skriver:

    ÅH TACK för denna övning! Jag är också stel i bröstmusklerna och har ofta stora problem med andningen pga det.. Inte kul alls så jag måste skärpa mig 🙂

  • Mia skriver:

    Du är verkligen en förebild! Vad har du för storlek i de tightsen? 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR