FRONT SQUATS

Alexandra Bring-39
Alexandra Bring-40

En övning som jag inte kört så mycket sista året är front squats. Det är en sjukt bra övning för att träna upp bålstabilitet och även viktig för mina stötar. Jag har aldrig testat försöka bli stark i det men efter det här benpasset körde jag en trea på 55 kg. Kanske borde lägga lite mer fokus på böjen fram istället =) Jag kör knappt knäböj just nu, förut körde jag det tre dagar i veckan.. Kör ni någon form av böj? Jag måste stå rätt brett mellan fötterna för att hamna i en bra position. Det är ett bra tips för er som inte känner er hemma i någon typ av böj. Ändra fötternas placering!

An exercise that I have not been doing a lot lately is front squats. Its a perfect way to strengthen your core stability and is really important for my cleans.  I have never tried to take a PB in fronts but this workout I did 3 on 55 kg. Maybe I should put some more focus on them =) I rarely do any squats right now, before I did it 3 times / week. Do you do any type of squats? I have to have quite a wide stance between my legs to get in the right position. If you have trouble try to change the way you stand.

5 reaktioner på “FRONT SQUATS”

  • Sofia skriver:

    Hejsan!

    Vill tacka för en inspirerande och genuint härlig blogg. Halkande in på din för kanske 2 år sedan och sedan dess har jag varit fast. 😀 Jag har också fastnat för produkterna från Feminal och tycker ni gjort ett superjobb! En kanske lite udda fråga angående dem. Varför är alla burkar bara halvfulla(eller halvtomma..)? 😉 De har varit så på många protein/träningsprodukter jag köpt och blir nyfiken på om det finns någon anledning? Typ att de behövs luft, lättare att packa osv. Kanske inte det bästa för miljövänlig transport, men men 😛

    Hoppas du får en fin helg! Kramar

  • Chloé skriver:

    I do sumo squats in my routine.
    But 55 kgs!? Wow!

  • Lisa skriver:

    Vart är tightsen ifrån? Döör så snygga!

  • cajsa skriver:

    Får fan ångest över alla sdina snygga träningskläder!! Vill ju ha ALLLLLTTTT :'( heh

  • Selena skriver:

    I do back, front and overhead squats. My max pr for backsquat is 75 kgs and for frontsquat is 60 kgs. Overheadsquat only 25 kgs. I think I can do heavier, but at this moment I’m focussing more on my technique. I want to learn the snatch, but it’s so hard. 🙁

    But your front squats are looking good!! 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR