AKO GÄSTBLOGGAR

Alexandra Bring-15

Kul att jag får äran att gästblogga på Alex super träningsblogg.

För er som inte vet så mycket om mig så kan jag snabbt berätta att jag har tränat hela mitt liv. Jag började med Karate tidig ålder och sedan dess har jag tränat allt från Handboll till Thaiboxning till Athletic Fitness(AF).

Jag började med AF när jag var 20 och tävlade i 9 år. Vann det jag ville vinna och sedan kände jag att jag ville ta mig vidare inom träningen och nu tränar jag för det mesta Crossfit och Tyngdlyftning.

Jag började blogga i samband med att jag började tävla i AF. Så jag har haft en träningsblogg i 11 år nu. Känns sjukt kul att få dela med mig av min träning. Men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva här. Jag har fått helt fria händer att få skriva vad jag vill.

Vanligvis brukar jag skriva i vad jag har gjort under dagen i min blogg. Så det brukar oftast se ut så här:

Idag började jag dagen med återhämtningsträning. Jag har under ett par dagar kört 2-4h träning per dag. Känner mig lite sliten i kroppen. Därför bestämde jag mig för att köra lite lättare pass.

Simning på morgonen på Eriksdalsbadet och sedan åkte jag iväg till Fit4Life Sofo på ett möte. Efter mötet hade jag ett till möte med Jonas Nordström från Wabenation. Om ni hängt med i Alexandras blogg så har ni nog hört talas om Jonas. Har var med bland annat på träningsresan som jag, Alexandra och Ida hade med Profitness Camps till Marbella.

Jag hjälper Jonas med lite filmning för hans Wabeing kurs. Efter filmningen så vare dags för träning. Jon Olsson, Gustaf Ollas, Janni Delér och Alexandra kom till Sofo för att träna.

Alexandra och Janni körde tyngdlyftning med Anders som är instruktör på F4L och jag körde med Gustaf och Jon. Mitt pass såg ut så här:

8 Set Ryck

8 Set Knäböj

Det var allt jag gjorde. Jag har ju som sagt återhämtningsdag. Många tror att man bara ska vila och inte göra något när man ska återhämta sig. Men tränar man 2 pass om dagen kan man påskynda återhämtningen genom att träna lite lättare. Och då ska man tex köra Rodd, Assault Bike, löpning, simning eller en promenad. När man kör återhämtning gäller det att hålla pulsen på ca 70% av din maxpuls och inte överstiga det.

Träningen gick bra och jag åkte vidare till Delta Gym för att jobba med två klienter (Personlig Träning) Efter jobbet åkte jag hem och nu står Alexandra och lagar mat. Vi brukar turas om vem som lagar mat och den som lagar mat får bestämma. Luktar gott och jag är as hungrig.

Men vad gör jag annars. Ni kanske undrar vad jag gör om dagarna. Jag springer inte runt i Gladiatorkläderna iallafall. Gladiatorerna spelar vi in på två veckor. Det gjorde vi förra året. Det blir en del eventjobb runt om i landet.

Den tiden jag är hemma i Sthlm så jobbar jag halvtid som personlig tränare och instruktör i Crossfit. Resten av tiden så jobbar jag med BMR Sports Nutrition. Och den tiden som är över tränar jag själv. En del av mitt jobb är att träna, och därför har jag tid att köra 2-4h träning.

Utöver det jobbet så jobbar jag med Profitness Camps och har träningsresor till Malaga, Marbella och Portugal. Sedan har jag träningsresor med Apollo till Alanya och Playitas. Älskar att jobba med träningsresor. Man åker utomlands, gör det man älskar och får sola och bada.

Men nu är jag jättehungrig. Ni får gärna besöka min blogg eller fråga frågor i kommentarsfältet. Så ska jag se till att besvara frågorna i morgon.

Ha det bäst

PEACE Kärlek! /Ako

 

21 reaktioner på “AKO GÄSTBLOGGAR”

  • linnéa skriver:

    Roligt med ett gästinlägg! 🙂

  • julia skriver:

    vad kul med gästblogg! tränar ni ofta ihop? kan det bli lite dålig stämning ibland om du coachar henne? haha. så kan iallafall jag känna ofta när min pojkvän ska rätta mig om vi tränar tillsammans.. ”jag kan själv!!”

    • Ako skriver:

      Ja det var roligt att få synas här lite =)

      Vi tränar sällan ihop. Jag har min programmering som jag följer slaviskt. Jag har coachat henne nån gång men då blir jag bara arg. Jag är en arg PT =P. Därför tvingar jag henne att träna med min kollega Anders Sörlin.

  • Sammy skriver:

    Kul Ako att se sig här!

    Hoppas allt går bra med träningen och livet.
    Får hojta till nästa gång ni är upp och hälsar på i Umeå ska vi se om vi kan lyckas ta en titt på din ”slitna” kropp =)..

    Hare bäst!

  • Maja skriver:

    Roligt att han fick göra ett gästinlägg!

  • Karin skriver:

    Kul med gästinlägg!!! Det låter fantastiskt att få ha träningsresor som jobb 🙂 Fast jag förstår såklart att det ligger mycket planering bakom och kanske inte alltid är så glassigt som det låter. Lycka till, du och Alexandra är ett sånt fint par!

    • Ako skriver:

      Tack Karin… jaa det är superkul! Men som du skriver en del planering och så med upplägg och sedan ska man anpassa träningen till alla som är med på resan. Det är mycket jobb men roligare att göra det någonstans varmt än här i Sverige =)

  • Frida skriver:

    Alexandra: Vart kommer din vita tröja ifrån? så fin!

    //Frida

    http://matsdotter.shapemeup.se

  • Amina skriver:

    Hej!
    Kul med gäst inlägg 🙂 jag skulle gärna vilja ha lite råd och tips, ni 2 som tränar så mycket, jag undrar ifall ni vet någon tränings grupp här i Stockholm, där man kan träna styrketräning med andra? typ som grupp eller någon anläggning? jag vill gärna börja, men har inte råd med pt- timmar , men skulle va sjukt glad om det finns någon anläggning där man skulle kunna träna med andra, har svårt att fixa visa övningar själv, där jag inte känner mig stark 🙁 så skulle va sjukt tacksam ifall ni har något råd och tips att ge.. det är ju alltid kul att träna med någon och peppa och vilja utvecklas.. men jag har lite svårt att ta i och se resultat som jag vill.. ensam :(, har försökt nu ett tag.. men inte sett någon utveckling 🙁 så om ni vet något ?? eller har lust att hjälpa mig på traven.. är mest intresserad av styrketräning, 🙂 tyvärr så har inte jag vänner som gillar samma intresse som mig, och jag har lite svårt nu att hitta nya, så vad skulle ni ge för råd? och hjälp? vad man ska göra?? kan du inte börja med små grupper Alexandra som man skulle kunna börja på? för styrketräning? skulle va sjukt tacksam för ett svar.. vill det här så mycket 🙂 men inte alltid lätt när man är ensam och ska fixa allt och ha råd med allt. tusen tack för allt du delar med dig/ kram Amina

    • Ako skriver:

      Alexandra har små grupper ibland, det är ett väldigt bra sett att börja för att lära sig träna.

      Och om du vill komma åt träning i grupp varje dag och kunna välja vilka pass du vill gå på så rekommenderar jag en Crossfit Box, det är mycket styrka med fria vikter och sedan avslutar man passet med en konditionsdel som är 10-15 min. Där får du alltid hjälp av en instruktör och det är ett upplägg med träningen för att du ska få bra utveckling i din träning. Kolla in http://www.f4lcrossfit.com

  • Emma skriver:

    Vad roligt med gästinlägg! 😀 Om du skulle beskriva vem Alexandra är, hur hade det låtit? 🙂

    • Alexandra Bring skriver:

      Det är inte så svårt att beskriva Alexandra. Det är lättare att berätta vad mina vänner sa om Alexandra när de hade fått träffa henne. Jag tror att man lätt får fel bild av Alex när man bara läser och ser på hennes bilder.

      Alla mina vänner och min familj tycker om Alexandra jätte mycket. Hon är mycket trevligare och sötare i när man väl lär känna henne. Hon är bäst helt enkelt =)

  • Lena skriver:

    Eftersom jag hittade till Alexandras blogg genom din kan jag passa på att ställa lite frågor, tyvärr inga direkt om träning :P. Vart i Kurdistan kommer du ifrån? Är du muslim (antar det), och praktiserar du i sådana fall din religion? Har du alltid haft nästa mål i sikte, eller har du perioder då du inte vetat vad du ska satsa på härnäst? Tänker på att du verkar ha satsat på en hel del olika grejer inom träning. Och har du några tips om hur man hittar bra och motiverande mål att satsa på (inte bara inom träning)?

    Kan också berätta att när jag såg dig på gladiatorerna första gången tänkte jag att jag ville ha en pojkvän som var så snygg, sen såg jag Alexandra och fick värsta krisen (på riktigt), för hon va så vacker att jag med all träning i världen inte skulle jag kunna se lika bra ut. Men efter ett tag peppade jag mig och tänkte att allt är möjligt (inte att jag skulle bli snygg alltså :P), och ett halvår senare träffade jag honom. Att han är kurd, känns ju som en trevlig slump också ;).

    Kanske en lite knasig historia, men tänkte att den kunde va kul att dela med er :):

    • Alexandra Bring skriver:

      Okej kul! Jag är från Sulaymani. Jag är muslim men ej praktiserande. Mina föräldrar är religösa. Jag har alltid mål i sikte med både träning och jobb, det är vad som driver mig framåt. Det finns alldeles för mycket jobb och saker (träning) som jag vill bli bra på. Därför finns det alltid något att göra.
      Hitta något du verkligen vill jobba med, något du älskar. Jag kombinerar träning och jobb!

      Kul med din pojkvän!

  • Liisa skriver:

    Vilket härligt inslag och kul att få veta lite mer om vad du gör Ako! 🙂

  • Antonia skriver:

    Härligt med gästbloggande! Ni verkar båda vara så down-to-earth och sympatiska 🙂

  • Erika skriver:

    Äter ni då alltid samma mat, eftersom ni turas om att laga mat? 🙂

    • Alexandra Bring skriver:

      Ako/ Jag äter väldigt kontrollerat för att få i mig exakt det jag behöver för den mängden träning som jag gör. Alexandra gillar att äta olika saker varje dag. Sedan äter vi två middagar i veckan tillsammans då hon lagar mat en gång och jag får bestämma den andra =)

  • Firat skriver:

    Skulle du, Ako, kunna filma fler träningspass och lägga upp på Youtube som alla videobloggar du har lagt upp genom åren, t.ex att göra det enligt ett schema att du kanske filmar 2 gånger/månaden

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *