KOMMA I FORM

P1670178

BIG CAMPAIGN – 2 FÖR 399:- (ord. 1 för 349:-) HÄR.

Nu kommer den årliga stressen för alla som vill gå ner i vikt. Personligen tror jag på balanserad kost året runt och om man känner ett behov av det så kanske lägga in en hårdare växel inför sommaren. Många frågar mig om viktnedgångstips nu och jag tänkte gå igenom några saker för er.
1. Det går inte att punktförbränna fett. Om du har ett område du vill gå ner i vikt på så måste du gå ner i vikt generellt.
2. Ju mer muskler du har desto högre förbränning får du.
3. Det är svårt att lägga på sig muskelmassa samtidigt som man försöker tappa vikt. Det är väldigt viktigt att få i sig tillräckligt med protein under hårdare kost. Aminosyror!!! Varför? När du ligger på ett kcal underskott vill du inte förlora din muskelmassa, eller hur? 4. Svält dig inte! INGEN blir fin av svält, jag lovar dig. Att vara som en jojo är skadligt för kroppen och kan påverka din metabolism grovt. Det är bättre att lägga upp en längre plan och tappa lite vikt i taget på ett balanserat sätt. Genom BRA kost.
5. Träna mer och ät bra. Så enkelt tänker jag. Det ska absolut inte vara ångestladdat, träna och äta är två av de största njutningarna i livet för mig och så hoppas jag att alla ska kunna känna. Nu är jag inte ute efter att tappa vikt men jag tycker ändå jag hittat min balans för välmående.
6. Powerwalks. Perfekt nu när våren är framme. Jag ÖNSKAR att jag kunde gå powerwalks men det förbränner mycket. Det finns olika åsikter om när på dygnet man ska gå, men om man inte vill gå på morgonen.. don’t =) Det sägs också att på ca 70% av maxpuls är bäst för fettförbränning. Så en snabb promme. Ladda med kaffei innan eller ABS-ORB t ex som hjälper till att få ut så mycket som möjligt av ens cardio. Den innehåller även krom som naturligt lindrar sötsug.
7. Enjoy it! Jag tycker att träningen och kosten ska vara sund men det ska ligga på en nivå där livet fortfarande känns roligt. Man får själv överväga vad som är värt att uppoffra, utan att använda det som en ursäkt. Om du DÖR hellre än att inte vara superrippad i sommar, ja då är det ju värt att äta superstrikt och sköta din träning till 100%. Känner du att det är viktigt men kanske inte hela världen om du råkar ha lite fett som vi alla har hehe och jag aldrig skulle uppoffra, gör inte det då.

Nu är det här bara mina tips, om ni har egna så feel free =) Jag är ju som ni vet ingen dietare, jag kör på min mat och försöker få i mig mycket kcal för att kunna bli starkare i träningen utan att vara ohälsosam.

13 reaktioner på “KOMMA I FORM”

  • Vanja skriver:

    Jag måste bara säga att jag älskar Abs-orb! Jag tar dom inte för att gå ner i vikt, utan för att min mage mår bra av dom. Jag läste att dom skulle hjälpa till med att ”sätta igång” magen, och då jag har väldigt låg metabolism så känner jag mig ofta uppblåst och känner mig aldrig hungrig. Så jag prövade absorb för att se om det kunde hjälpa min mage lite, och det gjorde det! Känner mig inte längre uppblåst (om jag inte ätit tex mycket chips, man får unna sig ibland) och jag känner mig hungrig när jag behöver äta, utan att vara sötsugen. Så tack för en inspirerande blogg och goda, bra produkter 🙂

  • Linnea skriver:

    Älskar ditt sunda sätt att se på kost och träning! Du är verkligen en bra förebild och inspirationskälla! <3

  • Grymma tips, helt klart. Tänkvärt och så sant.

  • Sandra skriver:

    Du är så klok i ditt sätt att se på träning och mat!!

  • Marie skriver:

    Hej fina du! Undrar vart och när du köpte din fina skinnjacka man har fått se lite bilder på senaste tid? Precis sån jag letar efter. Du är grym Alex!! Keep up the good work 🙂

  • Hannah skriver:

    Bra tips! Skall tänka på dem 🙂

  • E L L I E skriver:

    Du verkar vara en sån fin människa alexandra. Fortsätt göra din grej! 😀 går alltid in här när jag vill ha lite extra pepp! kram

  • Moa skriver:

    Hej Alexandra! Jag vill få bort fettvalken precis under bröstet som leder mot ryggen..men jag vet inte hur? De flesta säger bra kost och mycket träning, men vad ÄR bra kost? Vad ska jag träna och hur mycket?:/

  • i skriver:

    Hej, har två frågor:
    1. för ett tag sen la du upp en före/efterbild på insta där du va lite större på den före. så då måste du ju ha haft en period då du gick ner i vikt eller kom det automatiskt när du började träna?
    2. har du nånsin funderat över att tävla i fitness? du har ju perfekta förutsättningar för bikinifitness med väldigt smal midja naturlogt osv.

  • Matilda skriver:

    Hej, jag är väldigt intresserad av Femimals BCAA men är väldigt osäker om det funkar så bra då jag inte äter gluten. Haha, är så himla lost bland kosttillskott så blir väldigt osäker. Så min fråga är väll helt enkelt om den innehåller något sådant som kan få min lilla mage att balla ur? 🙂

  • Ida skriver:

    Du är en så himla bra förebild Alexandra. Du fick mig precis att vilja gå ut på en powerwalk haha, men annars, jag har haft anorexi och tvångstränar och räknar kalorier en massa men du är så motiverande till att vara hälsosam för egentligen vet jag att det inte är hälsosamt. Jag tycker det är kul att bygga muskler men är rädd för vikten…

  • Emelie skriver:

    Jag har funderat på en sak bara. Du vill inte köra konditionsträning för att det förbränner för mycket, men att styrketräna förbänner ju mer? Och ju mer muskler man har desto högre förbränning i viloläge.. Sen är det ju när man maxar pulsen som det är bra för hjärtat osv. Undrar bara om du ville förklara lite bättre hur du tänker 🙂

Lämna ett svar till i Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR