YES I SQUAT

P1600015

Shiiiit, fick fan bläddra långt bak i arkivet för att hitta en bild när jag kör back squats =)  update: råkade ta en bild med front squats ändå HAHA! MEN nu är det dags att sätta igång igen. Jag har ju kört RSR (russian squat routine) några gånger förut och mitt gamla PR är 75 kg. Jag fick tyvärr en muskelbristning när jag skulle köra på nästa nivå med mål att klara 80 kg så tänker inte stressa som sist. MEN jag ska sätta igång igen =) Jag har tappat väldigt mycket styrka i knäböj och jag behöver den. Vill ni köra med mig? gå in HÄR. Då får ni en exakt uträkning på  era pass och vilken vikt ni ska ligga på. Jag kommer utgå från 70 kg i max eftersom jag inte alls kan ta 75 nu. Whos with me?  6 veckor framåt, jag börjar i helgen! Xx

Damn! I had to go way back to find a back squat pic =) BUT it’s time again! I have done the RSR a couple of times before and my old PR is 75 kg. I have lost a lot of strength and I will get back now. You want to do it with me, just go in HERE and you get the exact weights, reps and workouts. I will write 70 kg as my maximum because I would never manage to squat 75 kg right now. Who’s with me? 6 weeks from now, I start this weekend. Xx

16 reaktioner på “YES I SQUAT”

  • malin skriver:

    Hej! jag är väldigt sugen på att prova russian squat routine, men hur lägger man träningen runt om? kan man köra sin rutin och kombinera med överkropp eller till och med fler benövningar?

  • Thea skriver:

    fast detta är ju front squat..? Du har ju den på bröstet- front. På ryggen- back.

  • Jessica skriver:

    Im in!! 😀

  • Katherine skriver:

    När du kör det här programmet (RSR) kör du bara de övingar eller kör du RSR + fler benövningar? Hur lägger du upp det? ÄR också sugen på att köra!

  • Malin :) skriver:

    Hej Alexandra!
    Snälla svara på detta… Jag har tränat i över ett år och jag ser inte så mycket resultat.. Jag tänker då, äter jag dålig kost så jag går +/-? Jag äter proteinbars, ja eller nej till det? Sen så äter jag godis, glass, läsk osv men inte överdrivet mycket, ska jag dra ner på det helt?
    Tacksam för svar! Tror de e många fler som vill veta som har samma problem! Btw, din blogg och instagram är awesome!:)

    • Alexandra Bring skriver:

      Fokusera på bra kost och träna hårdare. Se till att ge 110% varje pass! Det tar tid att bygga muskler.

  • Oksana skriver:

    Yeah, let’s do it! =)

  • Janna skriver:

    Im iiiiiiiin!!!!! LOVE backquats! Har samma PR som du och tänkte börja i helgen ocksa! Vad grym det kommer bli! Är jätte taggad. Det är mycket roligare att ha en challenge tillsammans. GIRLPOWER 🙂

  • Sanna skriver:

    Hej!

    Inspirerande blogg du har!
    Är lite grön på de här med vikter och jag undrar vad skillnaden är på front och back squats? Mer än vart man har stången.. Är det nån skillnad muskelmässigt?

  • Anna skriver:

    Hej! Om man ska använda viktprogrammet du hänvisat till , skriver man in vikt i kg eller måste man räkna om det till nåt annat?

  • ingrid skriver:

    Hei 🙂

    Hvor har du kjøpt de guleskoene?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *