Visar arkiv från september 2015

HAPPY GIRL

Alexandra Bring_

Hola babessss! Vilken NICE dag idag! Är så glad 😀 Igår körde jag min andra körlektion och lärde mig att backa. Backade in från sidan till en plats där jag lyckades få bilen rak. Min lärare blev impad!  Blev stolt över mig själv.. Haha. Alltså, jag älskar verkligen att köra bil!? Alltid tänkt det som ett ångestmoment och något jag aldrig kommer lyckas med.. Så nu så sitter jag varje morgon 07-09 och nöter teori och tycker inte ens att det är tråkigt. BRA! Kanske det går lite fortfare att ta det 😉 Nästa vecka ska jag köra varje dag. Whoop! Nu ska jag på möte med en revisor & min ekonom och styra upp alla papper osv!

Hola babesss! What a NICE day today! I am so happy 😀 I did my section driving lesson yesterday and I learned how to drive reversed and to park. My teacher was impressed! Haha. I really love to drive? I have always thought of it as something I really don’t want to do and something I will never success in. Now I study every morning 07-09 with the books and its fun. GOOD! Maybe that will make it happen a bit faster 😉 Next week I will drive everyday. Whoop! Now I will go to a meeting with an accountant.  

FAV SHOULDER EXERCISE #5

Alexandra Bring baksida axlarAlexandra Bring baksida axlar-2

Tights – HERE (adlink) / Top – Bershka / Shoes – Adidas

Axlar och mage stod på schemat igår! Jag har varit slarvig med att träna baksida axlar så tänkte visa en grym simpel övning. Jag brukar köra med två st 2,5 kg plattor alltså väldigt lätt vikt för att inte koppla in fel muskler. På bilden så hittade jag bara 4 kg hantlar så det var lite tungt för mig =) Så börja testa med 1,25 kg plattorna, luta er framåt, räta ut armarna och håll axlarna sänkta. När jag var nybörjare var det prestige i att ta tunga vikter i allt, nu när jag kör styrketräningspass för att bli starkare i/bygga upp rätt muskler så är muskelkontakt nr 1. Jag ska i alla fall fokusera på baksida axlar, bröstrygg och att stretcha ut min bröstmuskel, då mina axlar gått tillbaka till att vara lite framåtroterade. Slarv!

Shoulder and abs on the schedule yesterday! I have been bad at working out my backside of the shoulder and this is a real good and simple exercise. I usually use two 2,5 kg plates so really light weight to use the right muscles. On the pic I only found 4 kg dumbbells so its a bit heavy =) Try to start with 1,25 kg plates, lean forward and straighten the arms, lower the shoulders. When I started working out I always wanted to use heavy weights, now I workout to get stronger in the right muscles and I always make sure I have contact with the right muscles. I will focus more on backside of the shoulders, upper back and to stretch my pecs because my shoulders are back at being a bit forward again. Bad! 

FASHIONABLEFIT III

MY FAV LOOK! Shop the whole collection – HERE

Igår lanserade min grymma (och snygga) vän Hannah hennes tredje kollektion! Så fina grejer som vanligt 😀 Jag älskar ju grått så detta var min favorit-look fast allt var assnyggt =) Kolla in hela kollektionen med länken ovan! Längtar tills det sitter på min boooody! Idag har jag ett fullsmockat schema som alla dagar denna vecka. Tack gode gud för tidiga morgnar. Hade aldrig hunnit med allt annars. Har pluggat körkortsteori sedan kl 07, hunnit äta två gånger och suttit begravd i jobb haha. Ska till körskolan snart, hoppas det går bra. Igår blev det ännu värre i höften.. Ako ordinerade vila så vi få se, hoppas det hjälper och det blir bra snart. Är inte alls van med såna här problem, ryggen är en vana och jag vet vad jag ska göra, nu känns det bara hopplöst. Jag tror att springa + snett bäcken = spänningar runt höften + överansträngning. Försöker att inte stressa upp mig men igår grät jag när jag gick hem från Ica för det gjorde så ont. Jajaja! Voltaren och vila.

Yesterday my awesome friend Hannah launched her third collection! I love the things as always 😀 I love grey so this is my fav look =) Check out the whole collection on the link! Today I have a full schedule as every day this week. Thank god for early mornings. I have been studying since 07, eating twice and got some work done haha. I will soon go to the driving school, I hope it will be ok.  My hip is even worse.. Ako told me to rest so we’ll see, I hope it will help me and that I will get well soon. I am not used to this kind of problems. My back is standard so I know what to do. Now  I feel hopeless. I think running + twisted hip = tense around the hip. I try to not get stressed but yesterday I was crying when I walked from the grocery store because of the pain. Well well well. Voltaren and rest.

NEW WORKOUT SCHEDULE

Alexandra Bring workout schedule

BACK TO BASICS..  Haha! Nej men nu är jag så taggad på att träna så att jag nästan spricker 😉 Har dock dåligt med struktur på mina pass så bad Ako hjälpa mig. Igår satt vi och fixade. Han la upp mina tyngdlyftarpass så ska jag lägga upp min styrketräning. Min vecka kommer se ut såhär :

BACK TO BASICS.. Haha! I am so excited about working out so I  might burst 😉 I have a real bad routine right now so I asked Ako for help. Yesterday we did some planning. He helped me with my weightlifting and I will manage the rest of my workout. My week will look like this:

Monday: Abs & Shoulders 
Tuesday: Weightlifting 
Wednesday: Weightlifting
Thursday: Abs & Back 
Friday: Rest 
Saturday: Weightlifting 
Sunday: Legs 

BUTT CONTACT WORKOUT

Alexandra Bring cable kickbacks-4 Alexandra Bring cable kickbacks-5

Körde denna övning fast i cablecross! Ville inte störa alla söndagstränare så fotade snällt där uppe 😉 Men – det går alltid att köra ur det sista lite med ett gummiband så det  var ju bra! Jag ville inte köra så hårt igår eftersom min höft är lite inflammerad så passet blev fokus på rumpan och fy vad den DOG hahah!!  Körde:

I did this exercise but in the cable cross! I did not wanna disturb everyone who worked out so I took the pic upstairs 😉 BUT – it’s always nice to do some extra with a band so that’s good! I did not wanna workout that hard because of my hip so the workout was with focus on the butt and it DIED hahah!! I did:

10 / each leg x 4 Walking lunges
back and forward with light weights (2×5 kg)
10 / each leg x 4 – Kick-backs in the cable-cross 
10 heavy legpress with wide stand – 10 light reps on each leg x 4 
10 x 4 hamstring curl 
10 x 4 leg extensions 

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR