STIFF GIRL

5F4A0665

Såhär började jag min morgon! Dock iförd trosor och morgonruffs haha! Så jag kände att det var bättre att bjuda på en gammal bild 😉 Nej men att springa är något helt nytt för min kropp och jag är inte alls van med det.. I förrgår sprang jag i 30 minuter. Mina vader känns som hopkrympta russin som jag inte kan räta ut, och jag har så otroligt mycket problem med piriformis (sidan av rumpan typ) ibland och nu är det helt galet mycket värre, så ska försöka köra lite självbehandling här hemma med lacrosse-boll. Ser INTE framemot det! Hoppas på att någon naprapat eller kiropraktor har tid innan helgen <3 Run they said, it will be fun they said.. Haha! Nej men det är oftast så när man tvingar in kroppen i något nytt. Kommer dock inte köra mer springande efter denna vecka, kanske intervaller någon gång för det är inte påfrestande för min kropp.

This is how I started my morning! In panties and morning hair though haha! So I felt like posting an old pic instead 😉 Running is new for my body and I am not used to it.. Yesterday I did 30 min of running. My calves are super tight, can’t even straight them out and I have so much problem with my piriformis already and now it’s so much worse, so Ill try some at home treatment with an lacrosse-ball. I do NOT look forward to that! I hope some naprapath or chiropractor has time before the weekend <3 Run they said, it will be fun they said.. Haha! No but it’s often like that with new things. I will not continue it after this week though, maybe some incline intervals because it’s not as hard as this on my body.

4 reaktioner på “STIFF GIRL”

  • Johanna skriver:

    Haha, ouch! Men härlig bild i alla fall! 🙂

  • Elmira skriver:

    Hej sötis! Får jag fråga om du kör någon komditionsträning (förutom de tillfället pulsen stiger när du kör styra så klart). Alltså om du kör rena konsitionspass (löpning, spinning, rodd, trampamskin osv), och hur ofta isf? Tack för en fin blogg.
    Kram

  • Annika skriver:

    Hey 🙂 you should read Kelly Starretts ”Ready to rub”. It’s awesome and tells you many important things about running, it has also many good stretches and mobility exercises in that will help runners feel better. Kelly Starrett is so cool, his youtube videos (mobility WOD) are aaawesome cause I think everybody should be able to rub whithout pain cause we are made for running 🙂

  • Erika skriver:

    Hade en toppen PT när jag bodde utomlands som hjälpte mig med min skolios. Tydligen är det inte helt ovanligt att man har problem med tighta muskler i sidan av rumpan pga skolios, eftersom musklerna hänger ihop med ryggen osv. Hon gav mig också en foamroller att jobba med!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR