JAG LJÖG

Igår postade jag stolt att jag ätit vegetariskt en vecka utan att tänka på det. Jag har dock ätit kött utan att tänka på det 😂 det hittade jag när jag gick genom min telefon för bloggen.

För några dagar sedan jobbade min kille hemma och jag frågade om vi inte kunde ta en sen lunch ute vilket vi gjorde! Livet med Lou i vagn. Ser ni hur glad hon är?

Finns ett korvställe bredvid oss med ”fin” korv som är SVINgod! Jag har alltid älskat en körv me brö men eftersom jag inte äter griskorv finns det typ aldrig. Men där har dom alla möjliga sorter! Det är så gott och är så glad att vi bor så nära 🙂 Dricker även Pucko till för det är så starkt haha. ÄLSKAR chokladmjölk. Provade den från Oatly som är havrebaserad. Inte på Pucko-nivå men ändå skitgod!

Försöker dock undvika socker i största möjliga mån just nu då jag blivit riktigt sockerberoende efter påsken. Gillar inte när kroppen skriker efter sött. Jag brukar vara bra på att balansera det men det spårade ur med sockerintag, åt liksom kakor i smyg ur skafferiet direkt jag vaknade haha. Men nu kör jag lite detox och försöker vara nyttig så jag kan återgå till min bra balans mellan nyttigt och onyttigt =)

Efter jag fick Uvi läste jag på om ALLT i vanlig ordning. Körde en boost med massa probiotika, tog bort nästan allt socker och proppade i mig ännu mer grönt. Jag är ju en allt- eller ingetmänniska med allt så nu ska jag försöka balansera det så det håller långsiktigt. Som med träningen nu. Jag tränar 3-4 gånger/vecka och har inte tappat motivationen. Det är stort för mig! Jag behövde typ träna varje dag förut för att ta mig dit. Nu ska jag bara sätta kosten till 100. Jag behöver mycket kalorier men vill heller inte att dom ska vara tomma + att jag är sjukt picky och vill njuta av livet. Försöker hitta GODA nyttigare snacks för på kvällen är sötsuget som värst. Försökte äta salladsbaserad mat men det slutade med att jag tömde sötförrådet så nu blir det sallad på sidan igen 😉 Hittade ett recept på en bönröra på vita bönor som jag vill prova i veckan som såg SVINgott ut! Frågan är vad man ska ha till för att det ska bli lite matigt???

7 reaktioner på “JAG LJÖG”

  • Alexandra skriver:

    Hej! Tack för en mysig blogg! Vad är det för barnvagn ni har köpt? Letar efter en bra framåtvänd vagn till dottern 🙂

  • Hill skriver:

    Goda nyttiga kvällssnacks:
    Fryst mango
    Fryst frukt/bär
    Färsk frukt: kiwi, äpple, päron, melon
    Fruktsallad med/utan kesella vanilj eller hallon
    Te, ex Pukka
    Egen smoothie
    Morot
    Grönsaker m dipp
    Raw snickers (https://blogg.amelia.se/fridasbakblogg/2017/01/31/raw-snickersbars/)

    Snickers är iof söta men det är naturligt socker. Jag gjorde snickers men var lite orolig för att äta färska dadlar då det smittat några med hepatit A i Sverige, så jag hettade upp dem först så bakterierna dör, tips 🙂

    Att äta en skål m fryst mango/hallon/röda vindruvor som är lite halvt upptinade är det GODASTE!! Du måste testa. Älskar förresten dina recepttips har testat flera av dem <3 Därför tror jag typ att vi har samma smak på mat hahaha :’)

    Älskar er podd alltså när jag ser att den kommit ut sparar jag den till det bästa tillfället på dagen. Jag vill liksom inte ”slölyssna” på den utan vill ha en riktigt bra stund som att gå ut o springa långt med den i lurarna!

  • Stronger Life skriver:

    Jag tror du vet bäst gällande kost eftersom du kan så mycket gällande träning. Men själv brukar jag försöka hålla mig till ostkuber (10% ost) med oliver och kanske lite saltiga kex om jag är sugen på något gott. Man kan göra bananpannkakor med lite (alltså lite) nutella. Det går även bra med proteinpannkaka med nutella eller honung och hallon på, kanske en klick kvarg också. Alltså det finns massor egentligen.
    Lycka till finis. och ja jag håller med korv är gott men jag kan inte äta det längre för jag vet att det är äckliga rester av djur.. oavsett om det är gris eller inte så är det samma princip när man gör korv. *ryser*

  • Emelie skriver:

    Om du vill ha tips på vegokorv så är de från peas of heaven riktigt goda :*

  • Suss skriver:

    Hej!

    Undrar varför du skriver att du behöver kalorier? Behöver du inte minska på kaloriintaget om du ska komma i form eller har jag missförstått något?

    Eller satsar du på någon annan form av resultat?

Lämna ett svar till Suss Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LATEST FROM BRING SPORTSWEAR