Pancake monster

20140417-201810.jpg

Blev så sugen på pannkakor efter morgonens inlägg haha! Måste rekommendera Moccos brunch/bara pannkakor. Helt fantastiska! Dessutom finns nu Aloe Vera-drycken DIET där om ni vill smaka :) Jag rekommenderar granatäpple! Alla mina vänner som smakat gillar den. Så kul. Nu måste jag duscha. Körde en halvdag idag och rände på stan och shoppade lite. Uppdaterade basgarderoben! Inte superkul men ändå det som behövs =) köpte också en jättefin blå klänning. Glad påsk hörrni!!!

I had pancakes again lol. Mocco are also selling aloe Vera-drink diet now!! I had half the day off and went to shop a little basic clothes and also one nice dress. Happy easter!

blogstats trackingpixel

O’PIZZICATO

P1390672-001 P1390664-001 P1390663-001 P1390662-001

Igår åt vi middag på O’pizzicato på söder. Så grym mat =) Det är en vän till oss familjs resturang, och även en vän till oss som är kock. Han är bäst och ibland gör han pannkakor till oss, igår var en sån dag! MUMS! Igår åt jag ALLT jag kom över, helt enkelt för att jag kände att jag låg back efter i förrgår. Hatar när jag äter för lite, blir så otroligt less på mig själv och min planering. Ikväll blir det dock ”food prep” och jag tror jag ska vila från gymmet =)

Fått en del frågor om hur jag kan hålla mig i form trots att jag äter sånt ”här”.. Minst 90% av mina mål är BRA mat. Sedan äter jag vad jag är sugen på. Har sagt det förr men äter alltid bra mat före skräp. Sen är jag inte en person som hetsäter sweets.  Jag tar en bit sedan är jag inte sugen på mer skit :-) Förutom pannkakor hehe. Tränar du hårt, äter bra mat och mycket bra mat så behöver du absolut inte vara rädd för en-två ”dåliga” mål i veckan. Ett tips om du har svårt att strukturera din kost är att bestämma två dagar när du får äta valfri måltid och dessert efteråt så kanske det blir lättare att hålla sig till att äta bra övriga dagar. Jag planerar dock inte, får aldrig ångest över mat förutom om jag ätit för lite.. Jag äter alltid mycket protein, kolhydrater och fett. Äta mat = näring. Inte belöning, ångest, love handles, något som ska spys upp.. Mat är kroppens bensin! Tyvärr verkar många förvirra sig där. Att jag inte äter sånt 24/7 handlar om att jag inte presterar med näringsfattig mat, min insida mår dåligt och jag mår dåligt fysiskt. Tänk så!

Yesterday we had dinner at O’pizzicato. So nice! Sometimes the chef does pancakes to us and yesterday was one of those days. YUM! I’ve gotten a lot of questions about my shape and how I keep it when I eat junk. I eat mostly good food and after the food I eat what I feel like if i still have space. I am not the person that eats a whole bag of candy, I can it one and that’s enough. If you workout, eat good and a lot you wont have to be afraid of 1-2 ”bad” meals a week. I always make sure I eat enough protein, carbs and fat.

blogstats trackingpixel

SPRING IS HERE

20140417-010712.jpg

Äntligen vänner! Blev så himla glad av vädret idag. Kom precis hem efter middag :-) ska sussa! Ville bara dela med mig av den här bilden. Skriker vår. Och blommorna i Kungsträdgården på träden är så vackra. I helgen ska jag njuta till fullo! Sov sött pinglor. Puss och kram

blogstats trackingpixel

WORKOUT ROUTINE

20140416-112509.jpg

Upside down..

Dag 1: Rygg + biceps // back and biceps
Chins (vanliga + excentriska), pull-ups (vanliga + excentriska), latsdrag, sittande rodd, skivstångsrodd, ryggresningar
Pull-ups wide grip, regular + eccentric, Pull-ups small grip, regular + eccentric, lat pulldowns, row, barbell row, back extensions

Dag 2: Ben // Legs
Frontböj, marklyft, utfallssteg, benspark, lårcurl, benpress
Front squats, deadlift, lunges, leg extansions, hamstring curl, leg press

Dag 3: Bröst + triceps (ev mage) // chest + triceps (sometimes abs)
Armhävningar, rotatorkuff (utåt/inåt rotationer), dips, push-downs
Push-ups, rotator cuff (in and out rotations), dips, push-downs

Dag 4: VILA // rest

Dag 5: Ben // legs
Knäböj, raka marklyft, utfallssteg/utfallssteg i smithmaskin, bulgariska utfallssteg, sidosteg med gummiband, lårcurl på boll
Squats, stiff deadlifts, regular lunges or lunges in the smith, bulgarian split squat, side steps with band, hamstring curl on pilates ball.

Dag 6: VILA/ Tyngdlyftning, teknikträning // Rest / Weightlifting / Technique

Dag 7: Mage + Axlar // Shoulders + Abs
Militärpress, hantellyft åt sidan, hantelpressar, cable crunches, crunches i TRX, russian twist, brutalbänk
Overhead press, dumbbell lateral raise, dumbell press overhead, cable crunches, crunches in the TRX, russian twist, brutal bench.

You give – and you get! Tack för alla BUS-tips. Som tack får ni ett träningupplägg av mig! :) Jag kör övningarna 3-4 set och 8-10 reps. Kul att ni deltar i min tävling också ,redan sett några grymma bidrag på övningar trots att det är flera dagar kvar tills söndag! Whoop whoop! Nu har jag suttit och fakturerarat några fakturor jag inte hunnit skicka. Alltid kul när man råkar glömma några, som en present till mig själv. Ska träffa syster en sväng idag och även på ett möte.

Hade en sån dålig dag igår!!! Skulle träffa A från Aloe Vera vid Bromma.. Åkte först t-bana åt fel håll, lyckades ändå hinna med tåget och kom fram 15 min innan mötet. Dock så följde jag iPhone Kartor och när jag var ”framme” så dog min telefon (trots 50% batteri kvar). Problemet var väl att jag stod mitt på en parkering vid Coop och inte såg min destination. Kutade runt mellan Bromma Flygplats och Bromma Blocks i 45 minuter innan jag äntligen hittade. Gick och pratade med mig själv och nästan grät för INGEN visste vart adressen låg, frågade alla jag såg!!! Haha, var så himla less. Vi satte oss och jobbade, gick iväg och köpte lunch snabbt för vi hade tight med tid. Råkade köpa nånting med griskött i, sånt ”knastrigt” kött som jag spyr av.. Hehe, så jag kunde inte äta. Jobbade klart, sprang på pressbyrån och köpte lite bars, köpte sushi, hem, åt, tränade. Gissa om passet gick bra? Det gick VÄRDELÖST. För jag hade bara ätit frukost i princip utöver min lilla sushi. Fick också extremt ont i benhinnorna eftersom att jag sprang i 45 minuter i stövlar med klack. Borde struntat i gymmet men jag hade lovat bort mig, så jag gick ändå dit. Inget höjdarpass direkt om man säger så… =/ Kom hem och åt. Tänkte göra våfflor för att fylla på lite extra, men skulle micra smör och koppen sprack :( Tillslut fick jag mina våfflor, låg i soffan och hade sjukt ont men fick massage av bästa! Hoppas att den här dagen blir bättre :)>

blogstats trackingpixel

I PICTURE U ON ME

PicturesFROM HERE

Min syster äger dessa skor i vitt och jag har varit sugen på de sedan hon hade på sig dem!! Tyvärr verkar det vara ont om storlekar i den vita färgen men svarta är också så fina! Hoppas det kommer en påfyllning snart i vitt :-)

En helt annan fråga.. Jag solar inte solarium men solduschar ibland. Det kan vara lite omständigt och jag skulle behöva en bra brun-utan-sol som är enkel, blir fin och inte luktar så mycket BUS. Finns det?

My sister has these shoes and I am so in love with them. I hope my size gets back in stock! Another question.. I need a self-tanning product that are great. do you have any good advices?

blogstats trackingpixel

START THE DAY

P1390584-001 P1390583-001 P1390581-001 P1390580-001

Finns inget bättre sätt att starta dagen på än detta <3 Det här var i söndags hemma hos Vickan! Så himla fint och mysigt. Idag är frukosten inte alls lika fancy, min vanliga proteinsmoothie med mjölk, protein, banan och lite jordnötssmör. Ska strax röra mig mot Bromma där jag sitter med Aloe Vera-drycken DIET hela dagen. Dags att planera massa skojigheter ;-) Är så himla glad att jag fått chansen och förtroende till att bestämma över en hel produkt. Kan även meddela att den numera säljs på typ alla Willys om ni är sugna :-)
There’s no better way to start your day. This was last sunday at Vickan. So nice and cozy. Todays breakfast is not as fancy as this one, my regular proteinsmothie with milk, protein, banana and some peanutbutter. Time to get moving, today is planning with Aloe Vera-drink DIET all day.

blogstats trackingpixel

TÄVLING 1 #BRINGFIT2014

2014-04-03

Vecka 1 presenteras i samarbete med BMR Sports Nutrition som är det enda kosttillskottsmärket jag använder mig utav. Duramax är aminosyror och intas under och efter passet, jag använder dessa VARJE pass. De är grymma! 3 personer kommer vinna kitet nedan med 1 burk Duramax, 1 shaker och 1 t-shirt. Vinnarna väljer jag ut under veckans gång och presenteras på söndag kväll.
Regler:
Lägg upp din grymmaste övning/träningstips på Instagram. Film eller bild spelar ingen roll. Använd #BRINGfit2014 och #BMR, tagga bilden med @bmrsportsnutrition. Det spelar ingen roll om det är stretch, löpning, gymnastik, styrketräning eller vad ni nu vill dela. Det viktigaste med denna tävling är att vi motiverar varandra! Ni får lägga ut hur många bilder ni vill. Det är ingen idé att ni taggar bilder som inte har något med tävlingen att göra, eller gamla bilder. Jag kommer förbise dessa :)

BMR STACK
blogstats trackingpixel

ITS THE LITTLE THINGS

”Hej Alexandra! Ville beröma och tacka dig för en rolig och inspirerande blogg. Precis när jag började komma igång med träningen (efter ett liv utan någon träning alls kan tilläggas) så gick det rätt trögt. Hela livet hade jag kunnat äta vad jag ville när jag ville utan att det synts ellt kändes på insidan. Men jag blev trött, hängig och deppig. Och såklart efter 22 år så började det även synas. Men jag skaffade gymkortet och satte igång. Också hittade jag din blogg. Du är så glad och peppande att jag kan inte låta bli att bli ”smittad” med din entusiasm! Din blogg är inte som andra träningsbloggar som man känner sig ”dålig” i jämförelse med pga utav all denna hysteri kring träning och mat som i många fall går för långt. Men din blogg :D den gör en motiverad och det känns inte omöjligt! Jag älskar dina videoinlägg med tips och ska faktiskt ner till gymmet nu och testa ett par av dem! Så tack igen och keep the good work up!”

Precis. Vad. Jag. Behövde. Tack!!!! Wow vilken start på måndag morgonen. Jag låg i sängen och bläddrade igenom mailen innan jag kollade kommentarer. Blev så himla glad och peppad på den nya veckan :) Vill också tacka för den otroligt fina responsen jag fått på min youtube-kanal. Ni kan inte förstå HUR nervös jag varit över den. Jag var jätterädd att ni skulle tycka att jag var konstig, ful, pratade konstigt, gjorde övningarna fel osv. Var också nervös för Ako var inte med under inspelningarna och han ger alltid ok på min teknik och är vad som behövs för att jag ska känna att jag inte gör fel. Han har dock också gett mig beröm för klippen. Så skönt! Det här med att utsätta sig för jobbiga saker, det är vad vi växer av <3 Om en stund kommer första av 7 tävlingar ut. Hoppas att ni är peppade!!! Glöm inte att prenumerera på min Youtube-kanal HÄR så att det finns intresse till att fortsätta med den. 

20140414-095955.jpg

blogstats trackingpixel

VICI ATHLETICS & RAW FOOD

P1390599-001 P1390604-001 P1390615-001 P1390631-001 P1390638-001

Ikväll hade Ida styrt upp en kväll på Vici Athletics med crossfit och matlagning. Det låter väl inte direkt som något jag skulle tacka nej till? ;-) Hur mysigt som helst.. Vi fick testa på att göra raw food. Jag är som ni kanske märkt ingen grönsaksjunkie och gillar att äta ”vanligt” men det är alltid kul att vara öppen  för nytt =) Bra tips till mat utan gluten också. Äter ni mycket kall mat och sallad? Ni kan boka en workshop i RAW FOOD här! Gymmet var i alla fall så himla fint. Nyöppnad box på kungsholmen med skön stämning =) Det här är fatiskt den enda boxen jag kört på i Sthlm förutom Fit4life. Efter passet skyndade jag mig till O’pizzicato där Ako + massa vänner hade ”grabbkväll” fast med mig och Adisa haha. Har ätit fram tills nu.. Dags att sova, är sååå trött!

Today Ida had made a crossfit + food night for us. We tried raw food. I don’t love vegetables but I am always open for new things. Do you like salad and cold food? The gym was so nice. A brand new box! After the WOD I had to hurry to Ako + friends for their ”boys night” but with me and Adisa haha. We’ve been eating until now. Time to sleep. Nighty <3

blogstats trackingpixel

BACK WORKOUT

SUNDAY = YOUTUBE.

Idag visar jag hur ett ryggpass kan se ut för mig. Brukar dock köra latsdrag först efter chins/pull-ups om jag kör det och inte som sista övning. Det här är ett klipp när jag hade börjat bli sliten efter hela dagen av film och inte ätit haha! Försökte i alla fall vara peppad ;) Så ursäktar mig i förväg.. Fick några roliga printscreens på mitt ansikte, I am mad bro!

Today I show you a back workout. I usually do the lat pulldowns after chins / pull-ups if I do that. I was sooo tired when we filmed this one lol!

blogstats trackingpixel